Performancing Metrics

ورود کشمش و زعفران به بازار بورس غیرمنطقی است | اتاق خبر
کد خبر: 155188
تاریخ انتشار: 23 مهر 1394 - 10:46
مشاور عالی کنفدراسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران در گفت و گو با اتاق خبر ورود کشمش و زعفران به بازار بورس غیر منطقی است....
مشاور عالی کنفدراسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران در گفت و گو با اتاق خبر ورود کشمش و زعفران به بازار بورس غیر منطقی است.
مشاور عالی کنفدراسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران در خصوص ورود زعفران و کشمش به بازار بورس اعلام کرد: این کار غیر ضروری است و هیچ دستآوردی برای اجناسی که برای خود مکانیزم تجاری در بازار دارند در پی نخواهد داشت. محمد مهدی طبطبایی در گفت و گو با اتاق خبر افزود: این رویه برای اقلامی که بازار تجاری خود را دارند به هیچ وجه لزومی ندارد بنابراین تأثیر مثبتی بر بازار آن ها نیز نخواهد داشت. عضو هیأت مدیره اتحادیه صادرکنندگان خشکبار ایران با بیان اینکه در چند سال گذشته نیز بحث ورود زعفران به بازار بورس مطرح شده بود اما هیچ گاه موفق نشد. در اشاره به ورود کشمش به بورس گفت: مسئولان به هیچ وجه مشورتی با اتحادیه در این مورد صورت نداده اند. مشاور عالی کنفدراسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران پس از مقایسه بورس پتروشیمی و کشمش اعلام کرد:  پتروشیمی توسط دولت مورد طبقه بندی قرار می گیرد اما کالایی مانند کشمش که محصولی کشاورزی است باید بر اساس نوع مصرف و کیفیت آن طبقه بندی شود و این امر توسط متخصصین و دست اندرکاران این رشته صورت می گیرد. به گزارش اتاق خبر، چندی پیش محمد اسماعیلیان نماینده کاشمر و بردسکن و خلیل آباد در مجلس اعلام کرد که به زودی زعفران و کشمش وارد بازار بورس خواهند شد تا از سودجویی دلالان جلوگیری شود.  
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید