Performancing Metrics

شاه‌بیت بسته اقتصادی، تحریک تقاضاست | اتاق خبر
کد خبر: 156380
تاریخ انتشار: 26 مهر 1394 - 13:43
معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که بسته رونق اقتصادی مربوط به کالاهای بادوام است، گفت: شاه‌بیت اصلی این بسته تحریک تقاضاست....

معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که بسته رونق اقتصادی مربوط به کالاهای بادوام است، گفت: شاه‌بیت اصلی این بسته تحریک تقاضاست.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایسنا حسین ابویی مهریزی گفت‌ با بیان این‌که بسته دولت برای تسریع در رونق اقتصادی با همکاری تیم اقتصادی دولت بر پیگیری‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت تهیه شده است، گفت: شاه‌بیت این بسته بحث تحریک تقاضا در بعد داخلی و فرامرزی است.

وی افزود: در حال حاضر انبارهای برخی از تولید‌کنندگان پر از کالا شده و همین موضوع در برخی کالاهای خاص مثل خودرو و لوازم خانگی مشکلاتی را برای ادامه‌ی تولید ایجاد کرده است.

معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که بحث اصلی این بسته برای تحریک تقاضا در خصوص کالاهای بادوام است، اظهار کرد: کالاهایی مثل مواد غذایی، پوشاک و ... که نیاز طبیعی مردم را تشکیل می‌دهند در حالت عادی توسط مردم تهیه می‌شوند، اما مشکل اصلی در وضعیت فعلی در مورد کالاهای بادوام مثل لوازم خانگی، فرش، خودرو و ... است.

مهریزی افزود: اگر ما توقع بالاتری برای فروش کالاهایی غیر از کالاهای بادوام داریم باید به صورت دراز‌مدت به آن فکر شود و به دنبال افزایش درآمد سرانه کشور باشیم، چرا که در مورد این کالاها اصولا از لحاظ قیمت مشکل خیلی زیادی وجود ندارد .

وی با بیان این‌که قدرت خرید مردم متناسب با رشد تولید افزایش پیدا نکرده است، ادامه داد: امکانی که برای رشد تولید فراهم شده زمانی با درصد بهره‌برداری بالا همراه خواهد بود که به فکر عرضه محصولات تولید شده در بازار نیز باشیم.

معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره‌ی تاثیر این بسته بر صنایع معدنی کشور نیز اظهار کرد: با توجه به مسائلی که در این بسته برای تحریک بخش مسکن مطرح شده است، صنایع مرتبط با این حوزه می‌توانند از تاثیرات بسته بر این بخش استفاده کنند.

مهریزی ادامه داد: حدود 70 قلم کالا از جمله سیمان، گچ، فولاد، در و پنجره و ... مربوط به صنعت ساختمان می‌شود که اگر به صلاحدید دولت هر تحریکی در بخش مسکن صورت گیرد موجب بهبود وضعیت این صنایع خواهد شد.

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید