Performancing Metrics

پس از توافق هسته ای شرکت های چینی باید سرمایه گذاری های مشترک خود را در ایران افزایش دهند | اتاق خبر
کد خبر: 157195
تاریخ انتشار: 27 مهر 1394 - 23:51
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به سابقه چند هزار ساله مناسبات ایران و چین انتظار داریم پس از توافق هسته ای و لغو تحریم ها، شرکت های چینی سرمایه گذاری های مشترک خو...

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به سابقه چند هزار ساله مناسبات ایران و چین انتظار داریم پس از توافق هسته ای و لغو تحریم ها، شرکت های چینی سرمایه گذاری های مشترک خود را در ایران افزایش دهند.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایرنا، محمدرضا نعمت زاده عصر دوشنبه در مراسم امضای احداث کارخانه الیاف شیشه، افزود: مناسبات تهران - پکن یک رابطه استراتژیک و راهبردی است و دو کشور باید در زمینه های فنی، صنعتی و تجاری همکاری های خود را بیش از پیش توسعه دهند. وی اظهار داشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت همواره بر این مساله تاکید دارد که در پروژه های احداث واحدهای صنعتی و تولیدی با استفاده از حداکثر توانمندی های داخلی انجام شود و این قانونی است که ما باید در اجرا و تامین ماشین آلات مورد نیاز ملزم به رعایت آن هستیم. نعمت زاده، گفت: گرچه در پروژه احداث کارخانه تولید الیاف شیشه در شهرستان مرند به صورت مشارکتی با شرکت چینی توافق شده اما اگر این شرکت چینی علاقه مند می تواند به این پروژه و دیگر طرح های صنعتی و فنی به صورت مشارکتی وارد شود. وی با اشاره به مزیت های راه اندازی کارخانه الیاف شیشه در ایران افزود: در این قرارداد شرکت چینی ملزم شده که 50 درصد محصولات تولیدی این کارخانه را به بازارهای جهانی صادر کند. نعمت زاده تاکید کرد: در صورتی که طرف های ایرانی از عملکرد این شرکت چینی رضایت کامل داشته باشند در آن صورت می توانیم ظرفیت تولید 30 هزار تنی این کارخانه را دو تا سه برابر افزایش دهیم. وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در ایران تامین مواد اولیه برای تولید الیاف شیشه وضعیت بسیار مناسبی دارد و با داشتن انرژی فراوان قطعا به نفع شرکت های چینی است که بر روی انجام سرمایه گذاری در ایران متمرکز شود. وی در پایان از شرکت چینی CNBM، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به منظور نهایی کردن این قرارداد احداث این کارخانه قدردانی و ابراز امیدواری کرد که با امضای قرارداد احداث کارخانه الیاف شیشه در شهرستان مرند شاهد افزایش همکاری های شرکت های چینی و ایرانی در بخش های مختلف صنعتی و تولیدی باشیم.

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید