Performancing Metrics

آمادگی گلستان برای گسترش همکاری با تاجیکستان | اتاق خبر
کد خبر: 158097
تاریخ انتشار: 29 مهر 1394 - 22:21
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گلستان گفت: صنایع دستی، تبدیلی، پوشاک و خدمات فنی، مهندسی از نیازهای اصلی بازار کشور تاجیکستان بوده و بازرگانان استان آما...

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گلستان گفت: صنایع دستی، تبدیلی، پوشاک و خدمات فنی، مهندسی از نیازهای اصلی بازار کشور تاجیکستان بوده و بازرگانان استان آمادگی گسترش همکاری ها در این بخش ها را داشته باشند.

 به گزارش اتاق خبر به نقل از اتاق بازرگانی گرگان، رمضان بهرامی در بازگشت از سفر تاجیکستان در نشستی با اعضای کانون بانوان بازرگان گلستان اظهار داشت: بازار تاجیکستان در ارتباط با صنایع دستی و تبدیلی بکر بوده و زمینه لازم جهت فعالیت بازرگانان استان فراهم می باشد. وی با یادآوری وارداتی بودن 85 درصد کالاها در تاجیکستان و تولیدات کم برخی کشورهای همسایه آن، این مساله را قابل توجه فعالان اقتصادی استان گلستان بیان کرد و افزود: این میزان واردات نشان دهنده فضای وسیع و بازار گسترده این کشور برای تبادلات تجاری است. بهرامی ادامه داد: همچنین وجود اشتراکات بسیار باعث می شود که نگاه ها در بحث همکاری ها با این کشور بیشتر متمرکز باشد. رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان ادامه داد: صادرات خدمات فنی، مهندسی و پوشاک از دیگر نیازهای تاجیکستان بوده که بانوان بازرگان می توانند در این حوزه ها فعالیت نمایند. بهرامی اعزام هیات تجاری به کشور تاجیکستان را در این راستا مفید بیان کرد و افزود: بانوان فعال اقتصادی که تمایل به حضور در ترکیب هیات اعزامی دارند از حمایت های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان بهره مند خواهند شد. کشور تاجیکستان با مرکزیت شهر دوشنبه از جنوب با افغانستان، از باختر با ازبکستان، از شمال با قرقیزستان و از خاور با چین همسایه است و بطور کامل محاط در خشکی می باشد. دیدار رئیس اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی گرگان با سعید شریف رئیس اتاق تاجیکستان، بازدید از نمایشگاه کشت و صنعت و گمرک تاجیکستان و گفتگو با رانندگان ایرانی و بررسی مشکلات آنها بخشی از برنامه های سفر بهرامی به این کشور بود.

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید