Performancing Metrics

سایپا در کش و قوس برکناری «آقا معلم» | اتاق خبر
کد خبر: 158470
تاریخ انتشار: 30 مهر 1394 - 11:56
چهار برد، یک تساوی و چهار شکست که یک عملکرد کاملاً «یر به یر» نشان می‌دهد و ایستادن در اواسط جدول لیگ برتر فوتبال کشور، تشکیل‌دهنده کارنامه امسال سایپا است. ...

چهار برد، یک تساوی و چهار شکست که یک عملکرد کاملاً «یر به یر» نشان می‌دهد و ایستادن در اواسط جدول لیگ برتر فوتبال کشور، تشکیل‌دهنده کارنامه امسال سایپا است.

این معدلی نیست که برکناری سریع و صریح سرمربی نارنجی‌ها را گواهی بدهد، اما شایعاتی که در خصوص برکناری مجید جلالی در روزهای اخیر شنیده می‌شد، بعد از شکست 0-2 روز سه‌شنبه مقابل تراکتورسازی رساتر شد و از هرجا این نظریه به گوش خورد که برخی سران سایپا که نظر مساعدی نسبت به «آقامعلم» ندارند، می‌خواهند با کنار گذاشتن او سرمربیگری تیم را به یک گزینه بسیار نزدیک و کنار دست‌شان بدهند و او کسی نیست به جز جواد نکونام هافبک وسط نامدار سایپا که طبق این فرضیه از این پس به عنوان بازیکن - مربی در این تیم فعالیت خواهد کرد. البته بعداز ظهر دیروز جلسه هیأت مدیره باشگاه سایپا برای بحث درباره برکناری مجید جلالی و بررسی گزینه های موجود برگزار شد. فرهادپور غلامی که گزینه اول سایپایی ها بود 24 ساعت پیش تر پاسخ منفی داده بود و آنها سراغ گزینه بعدی یعنی جواد نکونام رفتند. نکونام هم پاسخ منفی داد و تأکید کرد همچنان می خواهد به عنوان بازیکن فوتبال خود را ادامه دهد. بدین ترتیب جلسه هیأت مدیره به نتیجه نرسید و قرار است امروز درخصوص وضعیت کادر فنی تصمیم گیری شود. بیت‌الله رضایی مدیرعامل سایپا نیز دیروز با مقداری کلی‌گویی و اعلام تشکیل جلسه‌ای تازه با جلالی از شفاف‌سازی در این خصوص خودداری کرد. وی گفت: فعلاً تصمیمی نگرفته‌ایم و در حال بررسی هستیم، ما معمولاً جلساتی از این دست با کادر فنی داریم و این مسأله تازه‌ای نیست. وی افزود: البته از جایگاه تیم‌مان در جدول رده‌بندی راضی نیستم. مسائلی مالی و پرداخت‌های ما نیز تا این مقطع از فصل بیشتر از فصل گذشته بوده و من حتی 20 درصد از پول بازیکنان را قبل از شروع فصل دادم.

از قلعه‌نویی تا درخشان تأکید رضایی بر اینکه مسائل مالی پایه‌گذار نتایج سایپا نبوده، به این معنای مستقیم است که او کادر فنی را عامل اصلی نتایج تیم می‌داند. در مورد گزینه‌های جایگزینی جلالی نام افراد متعددی آمده و اضافه بر افشین قطبی و حمید درخشان اسم امیر قلعه‌نویی هم مطرح شده اما اگر ژنرال بیاید، با احتساب روابط تیره او با نکونام و کشیده شدن کارشان به شکایت و دادگاه به نظر نمی‌رسد که سایپا بتواند هر دو را در یک ساختار حفظ کند. بر این اساس شایعات آمدن ژنرال شاید دور از چیزهایی باشد که در ذهن سران این باشگاه قرار دارد. این مدیران قبل از شروع فصل تأکید کرده بودند که این بار هدف‌شان با همیشه فرق می‌کند و اگر در گذشته رتبه‌ای در میانه جدول هم برایشان قابل قبول بود، اینک فقط صید جام‌های قهرمانی می‌تواند جبرانی بر تلاش‌های فراوان باشگاه تلقی شود. دستاوردی که نارنجی‌ها اکنون از آن دور نشان می‌دهند. از سویی سایپا که به سبب روابط تیره آقامعلم با میلاد میداوودی این مهره خود را نیز باید در نیم فصل جواب کند، در صورت تغییر در سیاست‌هایش و کوچ جلالی از این تیم میداوودی را طبعاً حفظ خواهد کرد.

جلالی: رضایی می‌خواست پورغلامی را سرمربی کند

مجید جلالی، سرمربی سایپا دیروز گفت هر تصمیمی را که این باشگاه درباره وی اتخاذ کند، می‌پذیرد و در عین حال با انتقاد از بیت‌الله رضایی پرسید آیا عملکرد مدیرعامل نارنجی‌ها با الفبای مدیریت همخوانی دارد؟ وی اضافه کرد: من تا به حال از بیان مسائل باشگاه در رسانه‌ها خودداری می‌کردم اما حالا که آقای رضایی برای چندمین بار در رسانه‌ها صحبت کرده، من هم مجبورم که چنین کنم. وی افزود: تا این مقطع از فصل ما 13 امتیاز گرفته‌ایم که این فقط 4 پوئن تا صدر جدول فاصله دارد و این بدان معناست که در یکی دو بازی بعدی می‌توان جبران مافات کرد. اینکه ادعا کرده‌اند همه امکانات را برای ما فراهم آورده‌اند، حرف صحیحی نیست و هنوز کمبودهای زیادی داریم و در مورد مسائل مالی هم باید بگویم که فصل پیش تا همین مقطع 30 درصد از دستمزدها پرداخت شده بود و حالا فقط 20 درصد. وی همچنین گفت: در مورد کارنامه‌ام نیز باید بگویم در این دو فصل بازیکنان جوان و شایسته‌ای را در سایپا پرورش داده‌ایم اما مدیرعامل باشگاه در فردای روزی که ما به ذوب آهن باختیم، با دستیار اول من فرهاد پورغلامی تماس گرفت و صحبت از سپردن پست سرمربیگری به وی کرد. درست است که پورغلامی نپذیرفت اما آیا فقط دو باخت در هفته‌های اخیر باید باعث برکناری یک مربی شود؟ آنها انتظار دارند ما تمامی مسابقات‌مان را ببریم و این طبعاً غیرممکن است. جلالی این موضوع را هم که با میداوودی مشکل شخصی دارد، رد کرد و گفت مشکلات این مهاجم برخاسته از کمبودهای کلی باشگاه است. وی افزود: ادامه کار در این شرایط بسیار سخت است و من این را به مدیران باشگاه منعکس خواهم کرد و هر تصمیمی آنها گرفتند، طبعاً اجرا خواهد شد.

منبع : ابران

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید