Performancing Metrics

شعار علیه لاریجانی در شام غریبان | اتاق خبر
کد خبر: 159561
تاریخ انتشار: 3 آبان 1394 - 09:25
حرمت عاشوراي حسيني بايد در هر شرايطي حفظ شود اما متاسفانه برخی تندروي را به جايي رسانده‌اند كه ديشب هنگامي كه علي لاريجاني رئيس مجلس قصد حضور در مراسم بيت رهبري را د
حرمت عاشوراي حسيني بايد در هر شرايطي حفظ شود اما متاسفانه برخی تندروي را به جايي رسانده‌اند كه ديشب هنگامي كه علي لاريجاني رئيس مجلس قصد حضور در مراسم بيت رهبري را داشت برخي افراد شعارهاي خاص و كنايه‌دار سر دادند. سايت انتخاب مدعي شد؛ لاريجاني كه به تازگي از سفر روسيه و ديدار با ولاديمير پوتين به ايران بازگشته است، ديشب در مراسم عزاداري بيت رهبري حضور يافت.
رئيس مجلس پس از ورود به مجلس عزاداري با شعارهاي تند حاميان جريان‌هاي تندرو روبه‌رو شد. اين افراد شعارهايي از قبيل «خواص بي‌بصيرت؛ مايه ننگ ملت»، «امان نامه برجام؛ تلاش بي‌سرانجام»، «مرگ بر منافق» و «هيها من‌الذله» سر دادند. براساس گزارش‌هاي رسيده، اين عده قليل دو شب قبل نيز پس از حضور رئيس‌جمهور، شعارهايي اينچنين سر داده بودند. لازم به ذكر است كه حمايت علي لاريجاني از توافق هسته‌اي و كمك‌هاي او در روند تصويب برجام در مجلس، باعث عصبانيت جريان‌هاي تندرو و در راس آن جبهه پايداري شده است. از سوي ديگر حمايت‌هاي جريان اعتدالگرا و بخشي از اصلاح‌طلبان از لاريجاني براي حضور بر كرسي رياست مجلس دهم سبب نارضايتي تندروها شده است و آنها كه پس از پايان برجام خود را بازنده بزرگ مي‌بينند از هر فرصتي براي هجمه به علي لاريجاني استفاده مي‌كنند.
 چرا با لاريجاني مشكل دارند؟
اعتدال روحاني به مثابه كابوسي براي تندروهاست چراكه آنها به خوبي مي‌دانند با حضور شخصيت‌هايي مانند او اجازه پرسه در فضاي تندروي و بي‌قانوني از آنان سلب خواهد شد و انزوا تنها عايدي آنها از فضاي ميانه‌روي خواهد بود. منطقي آن است كه منتقدان به رويكرد علي لاريجاني اگر صفت تندرو را از خود دور مي‌كنند در محيطي به طرح انتقادات خود بپردازند كه نتيجه‌اي برايشان داشته باشد. اگر واقعا شعاردهندگان ديشب خود را دلسوز مي‌دانند اين رفتار در كدام تعريف دلسوزي آمده است ؟ مگر اين اقدامات جز بر هم زدن آرامش معناي ديگري دارد؟ لاريجاني همواره بر ضرورت وجود صداهاي مختلف در كشور تاكيد كرده است پس بنابراين اگر انتقاد اين افراد مبناي قانوني داشته باشد رئيس مجلس به‌طور حتم استقبال خواهد كرد اما اگر با توجه به شعارهايي كه سر دادند ناراحتي آنها از تصويب برجام است كه در اين باره بايد به مواضع بزرگان كشور رجوع كنند و متفاوت از آن ديدگاه‌ها به ارائه نظر نپردازند. در ماجراي تصويب برجام كميسيون ویژه بررسي برجام تشكيل و اعضاي آن عمدتا اصولگراياني بودند كه با اين طرح مخالفت داشتند و لاريجاني در جلسات آنها مخالفتي را ابراز نكرد و در زمان تاييد آن بود كه از نظر بزرگان سخن گفت. در چنين شرايطي اين شعارها چه معنا و مفهومي مي‌تواند داشته باشد جز مخالفت با تصميم بزرگان كشور؟ اگر شعاردهندگان به دنبال كم كردن از محبوبيت لاريجاني بودند كه بايد بدانند مواضع ميانه و اعتدالگرايانه او سدي در برابر تندروي‌هاست و حمايت بزرگان و به‌ويژه مراجع قم از او سند محكمي براي مسير درستي است كه لاريجاني مي‌پيمايد. پس بهتر است دلواپسان كمي به مواضع خود و نتيجه‌اي بينديشند كه در صورت تداوم آن برايشان در انتخابات آینده خواهد داشت!
 تندروي‌هاي زنجيره‌اي
پيش از اين، همين جريان تندرو در سالگرد 22بهمن چند سال پيش مانع سخنراني لاريجاني در حرم حضرت معصومه(س) شدند و ضمن سردادن شعارهاي توهين آميز، به سمت او اشیایی را پرتاب كردند. اين افراد، سابقه شعار دادن مكرر در حين سخنراني سيدحسن خميني در ايام سالگرد رحلت امام(ره) را نیز در كارنامه خود دارند.
منبع: آرمان
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید