Performancing Metrics

پول خردت را ازکجا آوردی؟ | اتاق خبر
کد خبر: 163541
تاریخ انتشار: 11 آبان 1394 - 09:19
اتاق خبر - روز شنبه بابك زنجاني در دادگاه اجازه دفاع گرفت و نوك پيكان حمله خود را به سمت بيژن زنگنه کج کرد تا اتهاماتي را به او نسبت داده و فرافكني كند....
اتاق خبر - روز شنبه بابك زنجاني در دادگاه اجازه دفاع گرفت و نوك پيكان حمله خود را به سمت بيژن زنگنه کج کرد تا اتهاماتي را به او نسبت داده و فرافكني كند.
وی در اين جلسه، اقدامات بيژن زنگنه، وزير نفت عليه خود را سياسي‌كاري دانست و ادعاهايي را درباره بدهي شش‌ميليارد يورويي يك فرد مجهول‌الهويه، به وزارت نفت در دوران زنگنه مطرح كرد.
زنجانی مدعي شد قرارداد فروش نفت با اين فرد در دوران وزارت زنگنه بسته شده و اين فرد مبلغ 5ميليارد و 800ميليون يورو از محل فروش نفت را به كشور بازنگردانده اما عليه او اقامه دعوي نمي‌شود!
بابك زنجاني بعد از قرار گرفتن در جايگاه متهم گفت: داستان از اين قرار است كه شركت‌هاي خارجي در تعامل با ايران تحريم شده‌اند و بعد هم بانك‌ها تحريم شدند و تمام پول‌هاي ايران در بانك‌ها غيرقابل انتقال شد، تا اينكه با تغيير دولت و آمدن دولت تدبير و اميد آقاي وزير براي يك تسويه حساب سياسي تفاهمنامه من با شركت نفت را يكطرفه ابطال كرد و با ايجاد سروصداي رسانه‌اي به دادسرا تلقين كرد كه وجوه بابك زنجاني مورد دارد و منشأ آن درست نيست و تمام معاملات هم صوري و جعلي بوده و مفسدفي‌الارض است.
در حالي كه من به دادسرا گفتم طرف حساب من، وزارت نفت نيست. وي افزود: مگر مي‌شود فردي كه از سال ۷۸ تا ۹۲ ميلياردها تومان معاملات بانكي و تجارت داشته و ال‌سي باز كرده است يكمرتبه فردي غيرمطمئن شود؟ چرا آن زمان منشأ پول‌هاي من درست بود و صوري نبود و يك مرتبه خواستند دادستان را فريب دهند؟
ديروز اما زنگنه مستنداتي ارائه كرد كه اظهارات زنجاني را فرار به جلو ترسيم كند. وزير نفت با بيان اينكه مردم ايران نفري حدود 130هزار تومان از بدهكار بزرگ نفتي طلب دارند، گفت: عده‌اي براي دور زدن تحريم، مردم و اقتصاد ايران را دور زدند و بزرگ‌ترين فشارها را در سخت‌ترين شرايط به ملت ايران تحميل كردند.
زنگنه با اشاره به اينكه اين روزها بايد مواظب بود كه جاي بدهكار و طلبكار عوض نشود، اظهار كرد: آدمي پيدا مي‌شود كه مي‌گويد ٢ميليارد يورو براي ما پول خرد است؛ چقدر داري كه ٢ميليارد يورو برايت پول خرد حساب مي‌شود؟ اما براي مردم ايران ٢ميليارد يورو پول خرد نيست.
وي با اشاره به اينكه مردم ايران نفري حدود 130هزار تومان از تو طلب دارند، ادامه داد: براي يك خانواده 4نفره، حدود 500هزار تومان پول كمي نيست. وزير نفت افزود: يعني شما 200ميليارد يورو داري كه ٢ميليارد يورو برايت پول خرد است؟ از كجا آورده‌اي؟ زحمت كشيده‌اي؟ داستان سرهم كردن هم حدي دارد. حالا باشد پول خرد توست، دستت درد نكند همين پول خرد را بده كه حق ملت ايران را بدهيم.
زنگنه با اشاره به اينكه مرتب اعلام مي‌كنند وزارت نفت شماره حساب اعلام نمي‌كند، يادآور شد: شما به حساب خودت يا دادگاه اين پول را بريز و بگو ٢ميليارد و 700ميليون دلار در حساب من پول هست. بسيار خوب خيال ما راحت مي‌شود كه پول هست، بالاخره دولت از تو اين پول را مي‌گيرد.
چرا زنجاني حاضر شد بدهي‌اش را پرداخت كند؟
براساس گزارش‌هاي دريافتي، «بابك زنجاني از طريق اعتباري كه پول‌هاي بلوكه شده براي وي فراهم كرده، از سه بانك اروپايي وام‌هاي كلاني دريافت كرده است.» به همین دلیل بابك زنجاني از رفع تحريم‌ها به هيچ‌وجه خوشحال نيست «چراكه به اين ترتيب او نه تنها از رفع تحريم‌ها و آزاد شدن پول‌هاي نفتي كه نزد وي است، خوشحال نخواهد شد، بلكه در اين صورت مجبور است وام‌هاي دريافتي اروپايي را كه در تاجيكستان، تركيه و چند كشور ديگر سرمايه‌گذاري كرده پس دهد.»
حالا مي‌توان گفت كه در دو سال گذشته اين پول به اضافه وام‌هاي دريافتي بابك زنجاني در حساب‌هاي خارجي وي به همراه سود آن يكجا جمع شده‌اند. دو سال و رقم دو ميليارد دلار پول كمي نيست. حالا ديگر او نيازي به بلوكه كردن اين پول‌ها ندارد و حاضر است بدون محاسبه بهره پول اصل آن را پس دهد اما جاي اين سوال باقي است كه آيا با فردي كه باعث تحريم طلا و اخلال در نظام اقتصادي كشور شده و به نظام ضربه زده است چه برخوردي هرچند با تاخير انجام خواهد گرفت؟ يا اينكه بعد از پس گرفتن اين بدهي، افرادي مانند او نفس راحت كشيده و از چنگال عدالتي كه مردم به‌شدت خواهان اجرای آن هستند، مي‌گريزند؟
منبع: آرمان امروز
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید