Performancing Metrics

مدرسه صادرات، نیاز امروز کنشگران اقتصادی ایران | اتاق خبر
کد خبر: 164220
تاریخ انتشار: 12 آبان 1394 - 13:37
مدرسه صادرات یک امکان برای استفاده از تجارب و دانش مدیران موفق در حوزه تجارت خارجی است....

مدرسه صادرات یک امکان برای استفاده از تجارب و دانش مدیران موفق در حوزه تجارت خارجی است.

رییس کنفدراسیون صادرات ایران درباره گشایش مرکزی برای آموزش تجارت و مباحث مربوط به صادرات گفت: من فکر می کنم پیش از تاسیس هر نوع مدرسه ای با عنوان مدرسه صادرات بهتر است در مورد آن بیشتر فکر شود و راهکارهای مناسب ارائه کنیم. مدرسه صادرات بحثی است که بسیار در این روزها مطرح شده و البته ما باید تعریف کنیم که منظور ما از چنین مرکز آموزشی چیست؟ آیا یک مرکز آکادمیک رسمی با مجوزهای وزارت علومی می خواهیم یا کلاس های تخصصی برای مدیران؟ این دو باهم تفاوت دارند.

عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران عنوان کرد: اگر منظور ما از مدرسه صادرات یک مرکز علمی- آکادمیک است بطور قطع، به همکاری دولت و بخش خصوصی بطور توامان نیاز داریم. اما اگر منظور دوره های تخصصی برای آشنایی مدیران ایرانی با به روز ترین بحث های صادرات و بازاریابی است، اتاق های بازرگانی می توانند با جذب اساتید بین المللی موفق در این حوزه، چنین دوره هایی را برگزار کنند.

لاهوتی با تاکید بر اینکه نباید هیچ مرکزی با عنوان مدرسه صادرات بدون پیش مطالعه، بررسی و تحلیل های آن تاسیس شود، اظهار کرد: تا زمانی که اهداف چنین مرکزی مشخص نشده نمی توان در مورد تاسیس یا عدم تاسیس آن اظهار نظر کرد البته در مجموع استفاده از تجارب دیگران در علم و عمل کمک کننده است.

رییس کنفدراسیون صادرات ایرانبا تاکید بر اینکه مدیران بازرگانی موفق در تجارت خارجی ایران همگی تجربه حضور در دانشگاه ها را داشتند گفت: یک فعال اقتصادی صرف نظر از وارد کننده یا صادر کننده و تولید کننده بودن، تمایل دارد با دانش جدید درحوزه تجارت خارجی آشنا باشد. یعنی اگر تا حدودی شرایط صادرات را به لیل تخصصش می داند، باید نسبت به حقوق و ارتباطات خارجی در حوزه واردات هم آشنایی داشته باشد. چنین دیدگاه جامع الاطرافی می تواند به موفقیت بیشتر مدیران در هر حوزه ای منجر شود.

عضو کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات درباره استفاده از مشاوران و اساتید خارجی در مدرسه صادرات، تصریح کرد: مرز های علم امروز گسترش پیدا کرده و به نظر من تعامل با دانشگاه ها و اساتید معتبر بین المللی در اقتصاد جهانی برای ایران مفید خواهد بود.

منبع: اتاق تهران

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید