Performancing Metrics

افزایش قیمت دارو را تأیید نمی‌کنم | اتاق خبر
کد خبر: 164772
تاریخ انتشار: 13 آبان 1394 - 19:44
وزیر بهداشت با اشاره به اینکه افزایش قیمت دارو در کشور را تأیید نمی‌کنم، گفت: کاهش قیمت دارو و تجهیزات مستلزم آرامش داخلی است تا سرمایه‌گذاران برای فعالیت در این حو

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه افزایش قیمت دارو در کشور را تأیید نمی‌کنم، گفت: کاهش قیمت دارو و تجهیزات مستلزم آرامش داخلی است تا سرمایه‌گذاران برای فعالیت در این حوزه تشویق شوند.

سیدحسن هاشمی در حاشیه بازدید از بخش‌های جدید پیوند کبد در بیمارستان امام خمینی (ره) تهران، اظهار داشت: خوشبختانه پیوند کبد شرایط خوبی در کشور داشته و بیمارستان امام خمینی (ره) یکی از مراکزی به شمار می‌رود که دارای برترین رتبه در سطح منطقه از نظر کمیت و کیفیت عمل است.

وی با بیان اینکه مشکل ما در زمینه پیوند کبد مسئله دسترسی است، افزود: در حال حاضر پیوند کبد در همه مراکز استان‌ها و بیمارستان‌های آموزشی دانشگاه‌ها انجام نمی‌شود و برنامه‌هایی در این زمینه در دست اقدام است و ان‌شاءالله دیگر شاهد مراجعه مردم به دلیل این مشکل تنها به دو استان نیستیم.

وزیر بهداشت گفت: افرادی که عزیزان آنها دچار مرگ مغزی می‌شوند با اهدای اعضای آنها می‌توانند در جهت گسترش پیوند عضو گام بردارند.

هاشمی با اشاره به اینکه پیوند عضو بسیار هزینه‌بر است، ادامه داد: این عمل در خارج از کشور حدود 400 تا 500 هزار دلار هزینه برای بیمار دارد در حالی که در ایران با اندک هزینه که عمده آن را نیز دولت پرداخت می‌کند، انجام می‌شود؛ امیدواریم حمایت‌های کامل در این خصوص انجام گیرد و بیمه‌ها در این رابطه همکاری کنند.

وی درباره کمبود داروی پیوند کبد نیز اظهار داشت: قبلاً دارویی تحت لیسانس یک کمپانی مربوطه تولید می‌شد که خط تولید آن دچار مشکل شد و اکنون در حال واردات این دارو هستیم؛ البته همه بازار دارویی را نمی‌توان در اختیار این کمپانی قرار داد، چرا که تولیدکننده داخلی در این زمینه نیز وجود دارد.

وزیر بهداشت با اشاره به افتتاح بخش‌های جدید پیوند کلیه در بیمارستان امام، گفت: مطمئن هستم اگر فضای مناسب را در اختیار ما قرار دهند با توجه به جوانانی که داریم رشد بخش پیوند توسعه می‌ِیابد و  از نظر نیروی انسانی در این زمینه مشکلی نداریم.

هاشمی در مورد تجمیع بیمه‌ها و پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر تحرک گروه‌های اجتماعی کارگری در این زمینه، گفت: تصمیمات نباید احساسی باشد؛ بلکه نیاز به تصمیم علمی و اخلاقی داریم چرا که دانش و تجربه به مدد ملت‌ها می‌آید و من مطمئن هستم که این موضوع از قالب احساس خارج می‌شود و همه تمکین به قانون می‌کنند؛البته بخشی از مشکلات در این زمینه به دلیل اطلاع‌رسانی نادرست است. در اکثر کشورهای دنیا بیمه یک صنعت با صد سال قدمت است که استفاده از تجربیات آنها در این زمینه می‌تواند به ما کمک کند.

وی در ادامه گفت: افزایش قیمت دارو را تأیید نمی‌کنم، اجازه نداده‌ایم این موضوع در نیمه دوم انجام شود البته اگر کسی گزارشی در این زمینه دارد بررسی می‌کنیم.

وزیر بهداشت با تأکید بر اینکه رفع تحریم‌ها باعت قطع دست دلالان دارو می‌شود، تصریح کرد: امیدواریم کاهش قیمت دارو با کنار رفتن دلالان دارو و استقبال برای سرمایه‌گذاری محقق شود؛ البته باید توجه داشت که کاهش قیمت تجهیزات پزشکی و داروها مستلزم آرامش داخلی است تا سرمایه‌گذاران برای فعالیت در این حوزه تشویق شوند.

وی در پایان گفت: در بخش دارویی از نظر عددی 4 تا 5 درصد بیشتر نیازمند نیستیم و البته این عدد، رقم مالی آن بالا است و 40 درصد کل بازار دارویی را تشکیل می‌دهد.

منبع: فارس

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید