Performancing Metrics

شدت تخریب اراضی کشاورزی با عزم ملی بسیار کاهش یافته است | اتاق خبر
کد خبر: 170699
تاریخ انتشار: 25 آبان 1394 - 15:42
رئیس سازمان امور اراضی کشور با بیان اینکه با رهنمودهای مقام معظم رهبری، حمایت دولت، مجلس شورای اسلامی، قوه قضائیه و عزم ملی شدت تخریب اراضی کشاورزی بسیار کاهش یافته ...

رئیس سازمان امور اراضی کشور با بیان اینکه با رهنمودهای مقام معظم رهبری، حمایت دولت، مجلس شورای اسلامی، قوه قضائیه و عزم ملی شدت تخریب اراضی کشاورزی بسیار کاهش یافته است، از ارسال 11 هزار پرونده تخلفات در این بخش در نیمه نخست امسال به مراجع قضایی خبر داد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایرنا «قباد افشار» گفت : در صورتی که یک هکتار از اراضی کشاورزی به دلیل ساخت و ساز تخریب شوند، امنیت قضایی 20 نفر به خطر می افتد، بنابراین حفظ این اراضی برای ما اهمیت زیادی دارد. وی گفت: در حالی که در سال 1392 حفاظت از زمین های کشاورزی ضریب 30 درصدی داشت اما اکنون ضریب حفاظت از این زمین ها در سطح کشور به بیش از 70 درصد رسیده و با هرگونه تخلف نیز به شدت برخورد می کنیم. رئیس سازمان امور اراضی کشور یادآورشد: پیش از این، رسیدگی به پرونده تخلفات در اراضی کشور یک تا دو سال طول می کشید اما اکنون در کمتر از سه ماه این کار انجام می شود و در برخی موارد قوه قضائیه سریع رسیدگی می کند. معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: برای جلوگیری از تخریب زمین های کشاورزی و اراضی کشور هم اکنون 300 گشت در سراسر کشور فعال شده تا بتوانیم اراضی کشاورزی 420 شهرستان را در سطح کشور به عنوان منابع پایه کشور حفاظت کنیم. افشار گفت: در سال 1392 هشت هزار پرونده تخلفات در اراضی کشور به قوه قضائیه ارسال شد؛ در سال 1393 تعداد پرونده های تخلفات به 15 هزار فقره رسید و در نیمه نخست امسال با شناسایی تخلفات در زمین های کشاورزی و اراضی کشور، 11 هزار پرونده تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شده است. وی بر اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از تخریب زمین های کشاورزی تاکید کرد و افزود: هم اکنون به طور متوسط 50 درصد تخلفات ما در این حوزه کاهش یافته و حتی با اقدامات پیشگیرانه، تا 90 درصد تخلفات نیز در این عرصه کاهش پیدا کرده است. وی با بیان اینکه شناسایی تخلفات در اراضی کشور حداقل 200 درصد رشد داشته است، افزود: اکنون تخلفات در زمین های کشاورزی بسیار کاهش یافته است. افشار گفت: هر فردی به دنبال ساخت و ساز در اراضی و زمین های کشاورزی است می تواند با اخذ مجوزهای قانونی اقدام کند اما اجازه تخلف روی زمین های کشاورزی و اراضی کشور را نخواهیم داد.

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید