Performancing Metrics

مخالفت عضو هیات نمایندگان اتاق تهران با جداسازی وزارت صنعت و بازرگانی | اتاق خبر
کد خبر: 178630
تاریخ انتشار: 8 آذر 1394 - 14:49
عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران در خصوص ادغام دو وزارتخانه بازرگانی و صنعت، معدن و تجارت گفت: ادغام دو وزارتخانه در راستای کوچک سازی دولت بوده و درواقع برمبنای الگویی

عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران در خصوص ادغام دو وزارتخانه بازرگانی و صنعت، معدن و تجارت گفت: ادغام دو وزارتخانه در راستای کوچک سازی دولت بوده و درواقع برمبنای الگویی است که در اکثر کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه موفق صورت گرفته است.

بهادر احرامیان در گفت و گو با اتاق خبر افزود: در این کشورها وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان نهادی که روابط حوزه های مختلف همچون صنعت، کشاورزی، تولید و بازرگانی را هماهنگ می کند، عمل می کند.

وی ادامه داد: اکنون نام وزارتخانه ها تغییر کرده ولی درعمل احیای ساختار صورت نگرفته است. درواقع پیشنهاداتی هم که برای تفکیک این دو وزراتخانه مطرح می شود؛ به دلیل ادغام ناقص این دو وزارتخانه است.

عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران تصریح کرد: اگر این ادغام به درستی و طبق اصول انجام شود به مراتب بسیار بهتر از جداسازی و تفکیک است که قطعا هزینه هایی را دربرخواهد داشت.

احرامیان عنوان کرد: برای کوچک سازی دولت، لازم است حجم کاری وزارتخانه ها کاهش پیدا کند که در نتیجه این امر به نفع مردم، کاهش قدرت بروکراسی و تسهیل فضای کسب و کار خواهد بود.

به گفته وی، درحال حاضر تفکیک به مراتب سخت و دشوار تر است.

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید