Performancing Metrics

۱۲ بانکدار ایتالیایی در میرداماد | اتاق خبر
کد خبر: 179689
تاریخ انتشار: 9 آذر 1394 - 16:55
رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ایتالیا با اشاره به جلسه ۱۲ بانکدار ایتالیایی با رئیس‌کل بانک مرکزی در روز جاری، گفت: به زودی بانک‌های کوچک ایتالیا، روابط کارگزار

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ایتالیا با اشاره به جلسه ۱۲ بانکدار ایتالیایی با رئیس‌کل بانک مرکزی در روز جاری، گفت: به زودی بانک‌های کوچک ایتالیا، روابط کارگزاری با ایران را آغاز خواهند کرد.

احمد پورفلاح با اشاره به جلسه امروز ۱۲ بانکدار بزرگ ایتالیا با رئیس کل بانک مرکزی، گفت: در این جلسه علاوه بر حضور ۱۲ بانکدار مهم از ایتالیا، ۲۴ مدیرعامل بانک‌های ایرانی هم حضور دارند. بحث اصلی ایتالیایی‌ها با رئیس کل بانک مرکزی که یک دیدار بسیار دیدار تعیین کننده‌ به شمار می‌رود، این است که بتوانند روند ترانسفر پول و مسائل بانکی را حل و فصل کنند.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ایتالیا افزود: رئیس اتحادیه بانکداران ایتالیا روز گذشته اعلام کرد که حتما امروز با رئیس کل بانک مرکزی ایران و سیستم بانکی به نتیجه می‌رسیم اما بحث کلی ایتالیایی‌ها گرفتن تضامین لازم برای ۳ میلیارد یورویی است که بیمه اعتباری ایتالیا (ساچه) برای کل اقتصاد ایران در نظر گرفته است. در واقع ایتالیا می‌خواهد برای اطمینان از بازپرداخت این مبلغ، گارانتی های لازم را از دولت ایران بگیرد.

وی تصریح کرد: همچنین ایتالیا قصد دارد ارتباطات بانکی میان ایران و کشورش را حداقل با بانک‌های درجه دو و سه خود به زودی آغاز کند، چراکه بانک‌های بزرگ آنها به شبکه بین المللی متصل بوده و منتظر لغو تحریم‌ها هستند اما آنگونه که اعلام شده، به زودی بانک‌های کوچک ایتالیا، ارتباطات بانکی خود را با ایران آغاز خواهند کرد.

به گفته پورفلاح، ایتالیا برنامه تاسیس بانک مشترک با ایران را هم در دستور کار دارد و بر این اساس، قرار است در گام اول، این بانک‌ها در مناطق آزاد ایران افتتاح شوند.

منبع: مهر

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید