Performancing Metrics

مراسم بزرگداشت روز اکو برگزار شد | اتاق خبر
کد خبر: 179847
تاریخ انتشار: 9 آذر 1394 - 22:00
مراسم بزرگداشت روز اکو دوشنبه شب با حضور مقاماتی از وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت خارجه و نیز سفیران مقیم کشورهای عضو اکو در تهران در هتل آزادی برگزار شد....

مراسم بزرگداشت روز اکو دوشنبه شب با حضور مقاماتی از وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت خارجه و نیز سفیران مقیم کشورهای عضو اکو در تهران در هتل آزادی برگزار شد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایسنا، این مراسم با حضور خلیل ابراهیم آکچا دبیرکل اکو، محمد خزایی رییس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران و سفیران کشورهای عضو اکو از جمله آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان، قرقیزستان، ازبکستان، ترکیه، پاکستان، افغانستان، تاجیکستان و ایران رگزار شد.

هم‌چنین سفیران کشورهای دیگر از جمله روسیه، الجزایر و ... هم‌چنین گری لوییس، نماینده سازمان ملل در تهران در این مراسم حضور داشتند.

ابراهیم آکچا در این مراسم در سخنانی گفت: ما سومین دهه از توسعه اقتصادی برای همکاری منطقه‌یی را جشن می‌گیریم که در حال حاضر سه عضو دیگر نیز در این مدت به جمع ما اضافه شده‌اند. ما الان عضو یک خانواده بزرگ هستیم که در آن اشتراک‌های زیادی در زمینه تاریخ، جغرافیا، فرهنگ، باورها و عقاید داریم.

او گفت: منطقه اکو دارای پتانسیل قوی و بزرگ به لحاظ موقعیت استراتژیکش بوده و پل ارتباطی اروپا با چین، روسیه، خلیج فارس واقیانوس هند است.

خزایی، معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز گفت: در دو دهه گذشته سازمان اکو قدم‌های مثبتی را به عنوان یک سازمان همکاری منطقه‌یی برداشته است و وجود این سازمان یکی از موثرترین راه‌های توسعه اقتصادی در منطقه است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، او ادامه داد: خوشحالیم که اعضا این سازمان از سه کشور به 10 کشور افزایش یافته‌اند.

خزایی خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته چند اقدام مثبت از جمله تدوین برنامه همکاری اقتصادی از ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۵ و افتتاح خط آهن ترکمنستان - قزاقستان - ایران در دسامبر ۲۰۱۴ بود که در جهت تسهیل حمل و نقل کریدور شمالی اقدام موثر و خوبی است.

وی گفت: هم‌چنین همکاری‌ها در زمینه محیط زیست و گسترش تجارت بین کشورهای عضو گسترش قابل توجهی یافته است.

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید