Performancing Metrics

ترکیه عمداً جنگنده روسی را سرنگون کرده است | اتاق خبر
کد خبر: 180497
تاریخ انتشار: 10 آذر 1394 - 13:55
نماینده دائم روسیه در ناتو تأکید کرد که به اطلاعاتی دست یافته است که نشان می‌دهد ترکیه عمداً هواپیمای بمب‌افکن سوخو24 روسیه را ساقط کرده است....

نماینده دائم روسیه در ناتو تأکید کرد که به اطلاعاتی دست یافته است که نشان می‌دهد ترکیه عمداً هواپیمای بمب‌افکن سوخو24 روسیه را ساقط کرده است.

به گزارش اتاق خبر به نقل از اسپوتنیک، آلکساندر گروشکو نماینده دائم روسیه در ناتو امروز سه‌شنبه تصریح کرد: اطلاعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد ترکیه عمداً اقدام به سرنگون کردن جنگنده روسی نموده است.

روز دوشنبه، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو اعلام کرد که آلکساندر گروشکو با آلکساندر ورشبو معاون دبیرکل ناتو در خصوص این حادثه مذاکره کرده است.

گروشکو در این باره گفت: بله، قطعاً من با آلکساندر ورشبو معاون دبیرکل ناتو در خصوص حادثه سوخو24 صحبت کردم. من ارزیابی روسیه در خصوص این حادثه را اعلام و به این مسئله اشاره کردم که عوامل سیاسی و نظامی زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد ماهیتی عامدانه برای حمله به هواپیمای روسی در آسمان سوریه وجود داشته است.

گروشکو افزود: ناتو به‌دنبال سرپوش گذاشتن بر اقدام آنکارا است.

دبیرکل ناتو نیز پیش از این تأکید کرده است که ناتو از حق ترکیه برای دفاع از حریم هوایی خود، حمایت می‌کند.

روابط روسیه و ترکیه پس از سرنگونی یک فروند جنگنده روسی توسط هواپیماهای جنگی ترکیه نزدیک مرز سوریه و ترکیه، متشنج شده است.

منبع:تسنیم

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید