Performancing Metrics

ارائه مشوق لازمه جذب سرمایه در بخش معدن است | اتاق خبر
کد خبر: 180595
تاریخ انتشار: 10 آذر 1394 - 15:35
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: میزان مواد معدنی کشور به مقداری است که بتوان از راه صادرات این مواد، به درآمدهای ارزی در حد درآمدهای نفتی دست یافت ام
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: میزان مواد معدنی کشور به مقداری است که بتوان از راه صادرات این مواد، به درآمدهای ارزی در حد درآمدهای نفتی دست یافت اما انجام این مهم به برنامه ریزی کارشناسی و جذب سرمایه نیاز دارد.
به گزارش اتاق خبر به نقل از خانه ملت،سیدمحمد بیاتیان درگفت‌و‌گو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت درخصوص برنامه‌ریزی برای کسب درآمد ارزی  از راه فروش مواد معدنی،گفت: قطعا با توجه به وجود مواد معدنی فراوان در کشور می توان از این منابع در جهت افزایش درآمدهای ارزی کشور استفاده کرد. نماینده مردم بیجار و گروس درمجلس شورای اسلامی ادامه داد: توجه به صادرات مواد معدنی به معنی، خام فروشی مواد معدنی نیست و نباید فراموش کرد که یکی از دغدغه های اصلی در بخش معدن جلوگیری از خام فروشی است. فرآوری مواد معدنی باید از اولویت‌های بخش تولید کشور باشد این نماینده مردم درمجلس نهم با اشاره به متغییر بودن قیمت‌های جهانی مواد معدنی خام،افزود: فرآوری مواد معدنی باید از اولویت‌های بخش تولید کشور باشد به دلیل اینکه علاوه بر اشتغال زایی برای مردم،می تواند در کسب درآمدهای ارزی بیشتر موثر باشد. بیاتیان افزود: میزان مواد معدنی کشور به مقداری است که بتوان از راه صادرات این مواد، به درآمدهای ارزی درحد درآمدهای نفتی دست یافت،اما نباید فراموش کرد انجام این مهم به برنامه‌ریزی کارشناسی و سرمایه گذاری نیاز دارد. وی با بیان اینکه در 6 الی 7 سال گذشته سیاست‌های صحیحی در بخش معدن اعمال نشده است،تاکید کرد: افزایش تعرفه ها در بخش معدن مانند وجود تعرفه سنگین در موضوع کنسانتره، باعث شده بخش معدن نتواند به اندازه کافی پیشرفت کند. این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی یادآورشد: باید پذیرفت وضعیت بخش معدن کشور مناسب نیست،بنابراین برای پسابرجام باید با استفاده از ارائه مشوق‌های لازم، زمینه جذب سرمایه گذار را فراهم کرد.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید