Performancing Metrics

صادرات کره جنوبی کاهش یافت | اتاق خبر
کد خبر: 181220
تاریخ انتشار: 11 آذر 1394 - 02:10
وزارت بازرگانی کره جنوبی روز سه شنبه از کاهش میزان صادرات این کشور در ماه گذشته (نوامبر) به دلیل پایین بودن قمت نفت خبر داد....

وزارت بازرگانی کره جنوبی روز سه شنبه از کاهش میزان صادرات این کشور در ماه گذشته (نوامبر) به دلیل پایین بودن قمت نفت خبر داد.

وزارت بازرگانی، صنایع و انرژی کره جنوبی اعلام کرد که کاهش قیمت نفت سبب شده است میزان صادرات این کشور در ماه نوامبر (آبان - آذر) سال جاری،17،6 درصد نسبت به زمان مشابه در سال گذشته کاهش داشته و به 34.7 میلیارد دلار رسیده است. این وزارت خانه در عین حال با صدور بیانیه ای از کاهش 4،5 درصدی صادرات در اواسط ماه نوامبر خبر داد و اعلام کرد که این کاهش شدید در صادارت در یک سال گذشته بی سابقه بوده است. این بیانیه همچنین از افزایش مازاد تجاری این کشور در ماه گذشته (نوامبر) خبر داد و افزود: مازاد تجاری کره جنوبی در ماه نوامبر به 10،6 میلیارد دلار رسید که در 46 ماه گذشته سابقه نداشته است. بنا بر این آمار، میزان واردات کره جنوبی در همین بازه زمانی نیز 15.3 درصد کاهش یافته و به 38.85 میلیارد دلار رسیده است. پیش از این دولتمردان کره جنوبی انتظار داشتند با کاهش قیمت جهانی نفت، شاهد روند رو به رشد اقتصاد خود باشند. «چوی کیونگ هوان» وزیر دارایی کره جنوبی پیشتر گفته بود روند کاهش قیمت نفت، نعمتی برای این کشور است چرا که هزینه ها را کاهش و تقاضا را برای واردات بیشتر افزایش می دهد. به گفته کارشناسان، افزایش رقابت شرکت های خارجی موجب شده تا بخش صنعتی کره جنوبی نتواند به خوبی از این فرصت استفاده کند.

منبع: ایرنا

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید