Performancing Metrics

عمده‌ترین مشکلات اردبیل در صادرات میوه چیست؟ | اتاق خبر
کد خبر: 181962
تاریخ انتشار: 12 آذر 1394 - 01:00
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اردبیل گفت: عمده‌ترین مشکلات استان در صادرات میوه، یک دست نبودن و درجه‌بندی میوه‌ها و کمبود صنایع تبدیلی است....

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اردبیل گفت: عمده‌ترین مشکلات استان در صادرات میوه، یک دست نبودن و درجه‌بندی میوه‌ها و کمبود صنایع تبدیلی است.

 عدلی در چهارمین جلسه کمیسیون تخصصی کشاورزی، آب، منابع طبیعی و صنایع غذایی اتاق بازرگانی اردبیل اظهار کرد: سطح باغات استان 39 هزار و 500 هکتار است. میزان تولید محصول در سال‌جاری حدود 280 هزار تن است که نسبت به تولید سال گذشته رقم قابل توجهی نیست.

وی افزود: استان اردبیل از لحاظ میزان تولید میوه، رتبه 16 و از لحاظ سطح تولید رتبه 18 را در سطح کشور داراست و از لحاظ سالم بودن و کیفیت در تولید میوه نیز بالاترین رتبه را داراست. حدود 90 تا 95 درصد میوه‌های استان "رومیزی" هستند و با این کیفیت و حجم تولید نمی‌توان میوه‌ها را به صنایع تبدیلی تحویل داد، چراکه مقرون به صرفه نیست.

احمد شهریار، مدیر جهاد کشاورزی مشگین شهر نیز با بیان اینکه از بزرگترین مزیت‌های استان اردبیل، تولید محصولات باغی است، افزود: به منظور تولید میوه‌های سردسیری، وجود عواملی از جمله ارتفاع از سطح دریا و آب به منظور کیفیت بخشی میوه‌ها از لحاظ رنگ، طعم و میزان قند و اختلاف دمای شب و روز ضروری است.

منبع: ایسنا

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید