Performancing Metrics

نقش آموزش در پیشرفت صنعت نباید نادیده گرفته شود | اتاق خبر
کد خبر: 182608
تاریخ انتشار: 13 آذر 1394 - 02:30
امام جمعه یزد با مهم خواندن آموزش در پیشرفت و توسعه صنعتی گفت: نقش مهم و تاثیرگذار آموزش را نمی‌توان در توسعه و پیشرفت صنعتی نادیده گرفت....
امام جمعه یزد با مهم خواندن آموزش در پیشرفت و توسعه صنعتی گفت: نقش مهم و تاثیرگذار آموزش را نمی‌توان در توسعه و پیشرفت صنعتی نادیده گرفت.

آیت‌الله محمدرضا ناصری، پیش از ظهر امروز در دیدار با اساتید و مسئولان دانشگاه‌های فنی استان یزد اظهار داشت: ارتباط بین صنعت و دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه‌های فنی باید تقویت شود و نیاز صنایع باید در داخل دانشگاه‌های کشورمان تامین شود.

وی با بیان اینکه آموزش‌های ارائه شده در دانشگاه‌های فنی نیز باید متناسب با نیاز صنعت باشد، تصریح کرد: صنعت و دانشگاه باید به نوعی هم‌پوشانی داشته باشند و هر یک در راه اعتلای دیگری قدم بردارند.

ناصری با بیان اینکه آموزش‌ها در دانشگاه‌ها باید به نحوی باشد که شکوفایی استعدادها را به دنبال داشته باشد، تصریح کرد: در دانشگاه‌ها باید خلاقیت و نوآوری و تولید علم اتفاق بیفتد.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه علم و اخلاق باید در کنار یکدیگر رشد پیدا کنند زیرا علم بدون اخلاق زیان‌آور خواهد بود، بیان کرد: اگر اخلاق در کنار علم رشد پیدا کند، علم در مسیر خدمت به بشر هدایت می‌شود.

وی همچنین به تشریح فواید علم در توسعه و رشد اقتصاد پرداخت و اظهار داشت: رابطه میان علم و تولید ثروت یک رابطه بدیهی و مشخص است و هر چه علم بالاتر رود و ارتقا یابد، صنعت و تجارت و اقتصاد نیز پیشرفت می‌کند.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: دانشجویی که با علم‌آموزی اقدام به خلق ایده، اختراع دستگاه و قطعه و ... می‌کند، به چرخه تولید کمک می‌کند و گاهی خود کارآفرین می‌شود و پیشرفت اقتصادی را در کشور رقم می‌زند بنابراین باید در دانشگاه‌ها برای تربیت دانشجویان خلاق، ایده‌پرداز و کوشا پرداخت و استعدادها را شناسایی کرد تا بتوانیم به رشد اقتصادی دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه برخی کارخانه‌های بزرگ به دلیل نداشتن یک قطعه و نبود امکان برای واردات قطعه، به تعطیلی کشانده شده‌اند، عنوان کرد: اگر علم تولید این قطعه وجود داشت، این همه کارگر بیکار نمی‌شد و چرخه تولید یک کارخانه با این حجم سرمایه‌گذاری متوقف نمی‌شد.

امام جمعه یزد تصریح کرد: باید به تولید داخلی اهمیت داده شود و با تولید علم و به کارگیری توان دانشگاه‌ها، مشکلات صنایع برطرف شود زیرا اگر اینگونه نباشد، صنایع پیشرفتی نخواهند داشت و یک به یک به سمت تعطیلی کشیده خواهند شد.

منبع: فارس

 
کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید