Performancing Metrics

ایران در غرب آسیا آمریکایی‌ها را مستأصل کرده است | اتاق خبر
کد خبر: 300775
تاریخ انتشار: 17 آذر 1394 - 08:44
غرضی در مراسم روز دانشجو:
نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: ایران امروز چنان پرقدرت شده که در غرب آسیا آمریکایی‌ها مستأصل هستند و می‌گویند اگر نرویم سوریه، ایران جای ما را می‌گیرد و ما به آنها می‌گوییم که جای ما اینجا بوده، هست و خواهد بود.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: ایران امروز چنان پرقدرت شده که در غرب آسیا آمریکایی‌ها مستأصل هستند و می‌گویند اگر نرویم سوریه، ایران جای ما را می‌گیرد و ما به آنها می‌گوییم که جای ما اینجا بوده، هست و خواهد بود.

سید محمد غرضی در مراسم روز دانشجو دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) شهر ری با نگاهی گذرا به اتفاقات مهم ۱۰۰ سال گذشته و برآوردی از ۱۰۰ سال آینده کشور گفت: ملت بزرگ ایران در ۱۰۰ سال گذشته سه عظمت اجتماعی نهضت مشروطه، نهضت ملی شدن نفت و انقلاب اسلامی را از خود نشان داد.

وی با یادآوری انقلاب‌های روسیه و فرانسه و با بیان اینکه در دنیا هیچ ملتی با چنین مشخصاتی را نمی‌توان معرفی کرد، اظهار داشت: چنین ملتی که در فاصله 100 سال دنیا را تکان داده باشد، پیدا نمی‌کنیم؛ نهضت مشروطه، واقعیتی است که هیچ جا اتفاق نیفتاده است، نهضتی که جریان شاهنشاهی را به شاهنشاهی مشروطه تبدیل کرد و به لحاظ فقهی و جامعه‌شناسی بی‌نظیر است.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه نهضت مشروطه در ادامه تبدیل به نهضت ملی شدن صنعت نفت شد، تصریح کرد: در این راستا ضربه اول به تاج شاهنشاهی و ضربه دوم به انگلستان خورد. کاری که مشروطه و نهضت ملی صنعت نفت کردند تا 100 و ۵۰ سال بعد دیگر کشورها این کار را کردند؛ انقلاب اسلامی ایران بعد از این دو واقعه مهم است.

غرضی ادامه داد: نسل ما نسلی است که پنج کار مهم را در این انقلاب انجام داد و هرکس بخواهد بداند که انقلاب اسلامی ایران در کشور و منطقه چه کرده است، باید این پنج اصل را بداند.

وزیر پیشین مخابرات خاطرنشان کرد: نخستین اصل، «انقلاب» و مشروطه را به جمهوری تبدیل کردن است که بزرگ‌ترین دستاورد نسل انقلاب است. دوم «جنگ» تحمیلی از سوی عراق بوده که عقبه اجتماعی نسل ما است و در آن ۲۴۵ هزار شهید تقدیم این انقلاب شد؛ همه جنگیدند و با ایستادگی خود، دشمن را مایوس کردند.

غرضی با بیان اینکه اصل سوم «سازندگی» است، خاطره‌‌ای از دوران فعالیت خود در استانداری خوزستان عنوان کرد و افزود: امروز در باغملک و بسیاری از شهرهای دیگر کشور به برکت سازندگی، دارای جاده‌های آسفالته، آب، گاز، مخابرات، دانشگاه و سایر امکانات هستند. میلیون‌ها انشعاب آب در کشور، ۹۰ درصد جامعه با سواد، ۴۰ میلیون نفر فعال در شبکه اینترنت، چهار میلیون دانشجو، ارتباطات جهانی قوی و... همه از برکت انقلاب مردمی ایران بوده است.

وزیر پیشین نفت خطاب به دانشجویان با تاکید بر اینکه امروز نسلی را تربیت کرده‌ایم که می‌تواند تولید نرم‌افزار کند، افزود: امروز توانایی تولید جریانی را داریم که اگر اسرائیل، آمریکا و... بخواهند به تاسیسات مهم کشور نفوذ کنند، می‌توانند و باید براحتی با آنها مقابله کنند.

این فعال سیاسی، اصل چهارم را ابن گونه بیان کرد که ایران، امروز بزرگ‌ترین قدرت سیاسی غرب آسیا است که توانمندی‌های فراوانی دارد و اظهار کرد: اصل پنجم، توانایی آوردن قدرت‌های سیاسی در منطقه از سوی ایران است و اینکه به آنها بگوییم ما توانایی اداره منطقه را داریم و اکنون باید حرف‌های نظام اسلامی را گوش کنند.

غرضی انتقاد و مخالفت برخی حتی مجلس در دهه شصت در رابطه با راه‌اندازی فاکس (نمابر)، تلفن، ورود شبکه موبایل را یادآور شد و گفت: در این راستا اما مردم ما را حمایت کردند و این کار‌ها را انجام دادیم؛ ما به ملتی تکیه داریم که این پنج توانایی و اصل عظیم را به وجود آوردند که همه دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی هستند و ایران امروز چنان پرقدرت شده که در غرب آسیا آمریکایی‌ها مستأصل هستند و می‌گویند اگر نرویم سوریه، ایران جای ما را می‌گیرد و ما به آنها می‌گوییم که جای ما اینجا بوده، هست و خواهد بود.

وی ادامه داد: قدرت عظیم ملی ایران به گونه‌ای است که توان سربازگیری وسیعی دارد؛ جریان مشروطه، ۱۵ خرداد و اتفاقات این‌چنینی دستوری نبود، این مردم بودند که این نهضت‌ها و جریان‌هارا به وجود آوردند. باید بگویم که در ۱۰۰ سال آینده اتفاقی نمی‌افتد به جز کم شدن فاصله دولت و ملت؛ دولت‌ها دائم به سمت مردم نزول کرده‌اند، همچنان انتخابات در کشور برگزار خواهد شد؛ عدالت اجتماعی شامل این مطلب است که دولت‌ها فاصله‌شان با ملت کم می‌شود.

بعد از سخنان غرضی جلسه پرسش و پاسخ وی با دانشجویان برگزار شد و او به سوالات کتبی و شفاهی آنان پاسخ گفت. این در حالی بود که وزیر نفت و مخابرات دولت‌های پیشین در پاسخ‌های خود علاوه بر مزاح با دانشجویان، خنده آنان را بر می انگیخت.

غرضی در رابطه با سوال یکی از دانشجویان در باره نخبگان کشور اظهار کرد: نخبه کسی است که توانایی ایجاد اشتغال برای ۱۱ میلیون بیکار در کشور را دارد و برای جامعه مفید است. نخبه اگر بخواهد امتیاز بگیرد از بین می‌رود.

این فعال سیاسی درباره معضل بی‌حجابی در جامعه گفت: حجاب و راهکار‌های مقابله با بدحجابی در کشور ما به یک مشکل سیاسی تبدیل شده است در صورتی که موضوع حجاب در قرآن به صراحت بیان شده است که باید مد نظر قرار گیرد.

وی گریزی به شهریه دانشجویان زد و در پاسخ به یکی از دانشجویان در این باره که با خنده حاضران همراه شد، خاطرنشان کرد: من خودم اصفهانی هستم و دوران دبستان تا دانشگاه را مفتی درس خواندم و فرزندان من هم همین‌طور برای درس خواندن باید زحمت کشید.

غرضی در رابطه با برجام و موفقیت تیم هسته‌ای ایران نیز اظهار کرد: از آنجایی که ایران قدرت سیاسی در غرب آسیا به شمار می‌رود، برجام در میان صدها نتیجه خوب، یکی از این نتایج است که از سوی تیم هسته‌ای مستعد تربیت شده از سوی همین مردم به دست آمد.

او با تاکید بر اینکه عضو و جزء هیچ گروه و جریان خاصی نیستم از دانشگاه آزاد اسلامی خواست رشته‌هایی در دانشگاه تدریش شود که برای آنها در جامعه کار و شغل مهیا باشد.

وزیر پیشین نفت و مخابرات، روی کار آمدن دولت‌ها را عکس‌العمل یکدیگر دانست و گفت: این مردم هستند که به دولت‌ها عکس العمل نشان می‌دهند. سال 88 شخصا به آقای موسوی گفتم که این افراد در خیایان‌ها سرباز تو نیستند، باید حوصله‌مند باشی که اگر چنان بود او اکنون با 40 میلیون رای رئیس جمهوری بود.

این مراسم با حاشیه‌هایی همراه بود از جمله آنکه غرضی روی سن قدم زد و با دانشجویان سخن گفت و پشت تریبون و مکان مخصوصی که تعبیه شده بود قرار نگرفت و به درخواست رئیس واحد و دیگر مسئولان جواب رد داد.

مزاح با دانشجویان و خنداندن گاه و بیگاه آنان از دیگر حاشیه‌ها بود. او که برای اثبات حرف‌های خود به اخبار بی‌بی‌سی فارسی اشاره‌ای داشت با واکنش دانشجویان مواجه شد که آیا شما هم ماهواره دارید و نگاه می‌کنید؟ غرضی هم در پاسخ با خنده گفت: هم ماهواره دارم، هم اینترنت و استفاده هم می‌کنم.

غرضی در بخشی دیگر با مزاح به دانشجویان گفت اگر به من رای می دادید حالا وضعتان این نبود، گفت: اگر رئیس جمهور می‌شدم آموزش و پرورش و نظام آموزش عالی را مکلف و مامور می‌کردم تا درسی به بچه‌ها بدهند که شغل و کار آن در جامعه موجود باشد تا فارغ‌التحصیلان بیکار نباشند.

 سپس مهندس غرضی با حضور در دفتر انجمن اسلامی دانشجویان با نماینده ریاست دانشگاه در هیات نظارت و اعضای تشکل با دانشجویان عکس یادگاری انداختند.

منبع: ایلنا 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید