Performancing Metrics

بازار از مهمترین کانون های فرهنگی کشور است | اتاق خبر
کد خبر: 300917
تاریخ انتشار: 17 آذر 1394 - 16:55
وزیر دادگستری گفت: بازار و اصناف از مهمترین کانون های فرهنگی کشور به حساب می آیند و ظرفیت و قابلیت های فراوانی دارند.

وزیر دادگستری گفت: بازار و اصناف از مهمترین کانون های فرهنگی کشور به حساب می آیند و ظرفیت و قابلیت های فراوانی دارند.


حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی روز سه شنبه در چهارمین اجلاس هیات نمایندگان اتاق اصناف ایران با اشاره به وجود ۶.۸ میلیون نفر فعال در عرصه تولید، توزیع و خدمات افزود: اصناف باید نقش خود را در فضای سیاسی و اقتصادی کشور حفظ کنند.
وی همچنین نقش صنایع کوچک در اقتصاد کشور را بااهمیت خواند و گفت: ایران ظرفیت های بالایی در گردشگری دارد که صنایع دستی در کنار آن می تواند به عنوان مشاغل گردشگری مکمل آن باشد.
پورمحمدی یکی از موفقیت های تاریخ کشور از نظر جامعه شناسی، را بازار ایران دانست و افزود:
جوامع پیشرفته جامعه‌ای است که طبقه متوسطش بزرگ باشد و امروز یکی از دلایلی که کشور ما رو به پیشرفت است، همین مسئله است.
وی طبقه متوسط را شامل اندیشمندان، علما، هنروران ، صنعتگران و پیشه وران دانست و گفت: نقش بازار در کشور همواره تعیین‌کننده بوده و این نقش در ثبات سیاسی ایران وجود داشته است.
وزیر دادگستری ، اقتصاد مقاومتی را نیاز امروز کشور خواند و افزود: اقتصاد باید متکی به خود، رقابتی و روند صادرات آن به توسعه و ماندگار باشد.
پورمحمدی ادامه داد: اکنون و در شرایط فعلی کشورهای همسایه به ویژه روسیه و کشورهای CIS
(آسیای میانه و قفقاز) ظرفیت صادرات به ۲۰۰ میلیون نفر جمعیت برای کشور ایجاد شده است که باید از آن استفاده شود.
وی در عین حال تصریح کرد: تولیدات کشور به ویژه تولیدات عام باید استانداردسازی و شناسنامه دار و نرخ آن هم متعادل شود. کشورهای مذکور خریدار کالاهای کوچک، محصولات و لوازم خانگی هستند که اصناف می‌توانند نقش قابل توجهی را در این زمینه ایفا کنند.
وزیر دادگستری گفت: پرونده های تعزیرات در سال ۹۳ در مقایسه با سال ۹۲ حدود ۳۰ درصد کاهش یافته است که این مسئله نشان دهنده بهتر شدن وضعیت بازار است. سیاست ما ابتدا تذکر و سپس در مرحله بعدی ، برخورد خواهد بود.

پورمحمدی همچنین به حذف موانع برای فعالان عرصه کسب و کار از سوی وزارت دادگستری اشاره کرد و گفت: زمانی برگه سوءپیشینه پیش‌شرط شروع یک کسب و کار بود، اما با تصمیم دولت، گواهی سوءپیشینه از پیش‌شرط‌های مجوز اولیه کسب و کار حذف خواهد شد.

منبع: اتاق اصصناف ایران

نظرات
ADS
ADS
پربازدید