Performancing Metrics

واکنش ایران به قطعنامه پیشنهادی ۱+۵ درباره PMD | اتاق خبر
کد خبر: 300924
تاریخ انتشار: 17 آذر 1394 - 17:59
سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره قطعنامه پیشنهادی ۱+۵ به شورای حکام آژانس درباره PMD گفت: انتظار می‌رود که این پیش نویس سه‌شنبه آینده 24 آذرماه بدون تغییر تصویب شود.

اتاق خبر - رضا نجفی سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در واکنش به قطعنامه پیشنهادی 1+5 به شورای حکام آژانس برای بستن موضوع PMD گفت: 1+5 بر اساس بند 14 برجام پیش نویس قطعنامه‌ای را با هدف بستن موضوع PMD ارائه کردند که کلیدی‌ترین بندهای پیش نویس قطعنامه بندهای 9 ، 11 و 13 اجرایی می‌باشند.

وی افزود: طبق بند 9 ،شورای حکام به این امر توجه می‌کند که «تمام فعالیت‌ها در نقشه راه برای حل مسائل باقیمانده گذشته و حال در مورد برنامه هسته‌ای ایران (پی‌ام‌دی) بر اساس زمانبندی توافق شده اجرا شده‌اند و همینطور توجه می‌کند که این امر (یعنی اجرای فعالیت‌ها) بررسی شورا از موضوع (مسائل باقیمانده گذشته و حال) را خاتمه می‌دهد.»

نجفی اضافه کرد: در تکمیل خاتمه دادن مسائل باقیمانده گذشته و حال یا همان PMD شورا طبق بند 11، از روز اجرای برجام، تمامی 12 قطعنامه قبلی شورای حکام از جمله دو قطعنامه PMD یعنی نوامبر 2011 و سپتامبر 2012 را منقضی ( فسخ- terminate) می‌کند. فسخ قطعنامه‌های PMD شورای حکام که در آنها از مدیرکل خواسته بود در مورد PMD گزارش بدهد (بند 6 قطعنامه سپتامبر 2012) به این معنی است که مدیرکل دیگر در مورد PMD وظیفه‌ای ندارد.

سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس خاطرنشان کرد: در بند 13 نیز شورای حکام موضوع «اجرای پادمان و قطعنامه‌های (قبلی) شورای امنیت» را از روز اجرای برجام از دستورکار خارج و به جای آن اجرای برجام در پرتو قطعنامه 2231 را جایگزین می‌کند.

وی گفت: از این به بعد طبق بند 4 قطعنامه مدیرکل تنها در خصوص اجرای برجام و یا بروز مشکلی خاص در اجرای برجام گزارش خواهد داد.

نجفی در پایان عنوان کرد: انتظار می‌رود که این پیش نویس سه‌شنبه آینده 24 آذر بدون تغییر تصویب شود.

منبع: فارس

نظرات
ADS
ADS
پربازدید