Performancing Metrics

اعزام نیروهای ترکیه به عراق باید منوط به اجازه بغداد باشد | اتاق خبر
کد خبر: 301126
تاریخ انتشار: 21 آذر 1394 - 06:33
آمریکا:
نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل گفت اجازه ورود نیروهای ترکیه به خاک عراق حق مسلم دولت بغداد است و چنین اقدامی باید باید مثل گذشته با توافق و اجازه این دولت صورت بگیرد.

به گزارش اتاق خبر،سامانتا پاور نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل روز سه شنبه در پی نشست شورای امنیت به پرسش خبرنگاران درباره اعزام نیروهای ترکیه به شمال خاک عراق و این که روسیه در نظر دارد این موضوع را در نشست بعدی شورای امنیت مطرح کند، موضع دولت آمریکا در این رابطه و اثراتی که این مناقشات ممکن است در سرنوشت گفت و گو های صلح سوریه داشته باشد، پاسخ داد.
وی گفت که در شرایط کنونی اتفاق و یکپارچگی میان همه کشور های ذی نفع در این گفت و گو ها درجهت یافتن راه حلی برای بحران 5 ساله سوریه از اهمیتی حیاتی برخوردار است.
وی افزود که واشنگتن درتماس با دولت های ترکیه و عراق از آن ها خواسته است تا اختلافات خود را از طریق گفت و گوهای سیاسی حل کنند.
پاور اظهار کرد که در پی این تماس داوود اغلو نخست وزیر ترکیه گفت و گو هایی در این زمینه با نمایندگان دولت عراق داشته است و طرفین در این گفت و گو ها به نتایج مثبتی دست پیدا کرده اند.
پاور در نهایت تصریح کرد که به اعتقاد وی همانطور که مسئولین واشنگتن در هماهنگی و با اجازه دولت عراق به این کشور نیرو فرستاده اند، اعزام سربازان ترکیه نیز باید با صلاحدید و اجازه دولت عراق صورت بگیرد.
نماینده آمریکا به این نکته نیز اشاره کرده است که دور اول اعزام نیروهای ترک به خاک عراق با صلاحدید و مجوز دولت عراق صورت گرفته بوده و امیدوار است که اعزام نیروهای تازه نیز با چنین روالی صورت گیرد.

 

منبع:ایرنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید