Performancing Metrics

10 نکته‌ پنهان محصولات جدید اپل | اتاق خبر
کد خبر: 301275
تاریخ انتشار: 19 آذر 1394 - 09:39
هر ساله پس از اتمام کنفرانس‌های اپل جزئیات بیشتری در خصوص محصولات جدید این شرکت منتشر می‌شود. در کنفرانس اخیر اپل به دلیل تنوع زیاد محصولات جنبه‌های زیادی ناگفته ماند.

اتاق خبر - هر ساله پس از اتمام کنفرانس‌های اپل جزئیات بیشتری در خصوص محصولات جدید این شرکت منتشر می‌شود. در کنفرانس اخیر اپل به دلیل تنوع زیاد محصولات جنبه‌های زیادی ناگفته ماند که در این مقاله آن‌ها را بیان می‌کنیم.

۱- بلوتوث ۴.۲ در تمامی محصولات (به جز اپل تی‌وی)

بلوتوث ۴.۲ نسبت به نسخه‌های قبلی خود مصرف انرژی بهینه‌تری دارد و امنیت ‌آن نیز بهبود یافته است. هم‌چنین سرعت نسخه‌ی جدید بلوتوث ۲.۵ برابر و فشرده‌سازی اطلاعات نیز ۱۰ برابر افزایش یافته است. اتحادیه‌ی توسعه‌دهندگان تکنولوژی بلوتوث از نسخه‌ی ۴.۲ به عنوان گزینه‌ی ایده‌آل برای اینترنت اشیا‌ء نام برده است. به همین دلیل آیفون‌های 6s و 6s پلاس از بلوتوث ۴.۲ بهره می‌برند و هم‌چنین نسل ۶ آیپاد تاچ نیز از این تکنولوژی استفاده می‌کند. اما نکته‌ی عجیب استفاده‌ی اپل از نسخه‌ی ۴ بلوتوث در اپل تی‌وی است که قرار است به عنوان هاب سایر محصولات اپل عمل کند. شاید اپل تجهیز اپل تی‌وی به تکنولوژی جدید Wifi 802.11ac را کافی دانسته است.



۲- تفاوت‌‌های بدنه آیفون‌های 6s و 6s پلاس با نسل قبلی

۱۰ نکته‌ای که در رابطه با محصولات جدید اپل نمی‌دانید


با این که آیفون‌های جدید اپل تفاوت ظاهری زیادی با نسل قبلی ندارند، اما سنگین‌تر هستند. آیفون‌های جدید حدود ۱ الی ۲ میلی‌متر در ابعاد بزرگتر از نسل قبلی هستند که این مساله باعث می‌شود کیف‌ها و قاب‌های محافظ نسل قبلی را نتوان در مدل‌های جدید استفاده کرد. وزن آیفون‌های جدید نیز به میزان ۱۵ گرم برای 6s و ۲۰ گرم برای مدل 6s پلاس افزایش داشته‌اند. این افزایش وزن به دلیل استفاده از سری ۷۰۰۰ آلومینیوم و فناوری 3D تاچ است.



۳- تصویر زیبای ماهی‌ بر روی بسته‌بندی آیفون‌ها

۱۰ نکته‌ای که در رابطه با محصولات جدید اپل نمی‌دانید


تصاویر پس زمینه آیفون‌های اپل بر روی بسته‌بندی آن‌ها نیز قرار گرفته است که این اقدام برای نخستین بار از زمان معرفی اولین آیفون، انجام شده است. اپل از این روش برای مشخص کردن رنگ آیفون‌های داخل بسته‌‌بندی استفاده کرده است. این ماهی‌ها از نژاد خاصی به نام بتا اِسپلندنز (ماهی‌های جنگ‌جو سیامس) هستند که ظاهرا عکاسان اپل برای عکس‌برداری از این ماهی‌های فوق‌العاده به تایلند سفر کرده‌اند.



۴- تغییرات عمده‌ی دوربین آیفون‌ها

۱۰ نکته‌ای که در رابطه با محصولات جدید اپل نمی‌دانید


اپل در کنفرانس خود فقط به افزایش کیفیت دوربین آیفون 6s و 6s پلاس اشاره کرد و اطلاعات فنی زیادی در رابطه با آن‌ها ارائه نکرد. دوربین‌های جدید اپل اکنون ۵۰ درصد پیکسل بیشتری دارند؛ اما این عمل باعث کاهش سایز پیکسل‌ها از ۱.۵ به ۱.۲۲ میکرون شده است. اپل برای جبران این کاهش اندازه، از الگوریتم‌های جدید بهبود نویز استفاده کرده است.

اما این افزایش تعداد پیکسل مزیت‌های زیادی را خواهد داشت؛ به عنوان مثال تصاویر پانوراما اکنون ۶۳ مگاپیکسل خواهند بود. دوربین جلو نیز از ۱.۲ به ۵ مگاپیکسل رسیده است که بدین وسیله کیفیت تصاویر خود‌گرفت (سلفی) افزایش قابل توجهی خواهد داشت. تا به حال رزولوشن دوربین جلوی هیچ کدام از محصولات اپل از ۱.۲ مگاپیکس تجاوز نکرده بود.

لرزش‌گیر اُپتیکال که پیش‌تر در آیفون 6پلاس تعبیه شده بود کمک شایانی به عکاسی در نور کم می‌کرد. این قابلیت امسال هم فقط در مدل 6s پلاس تعبیه شده، با این تفاوت که اکنون در فیلمبرداری نیز می‌توان از آن بهره برد. در رابطه با فیلمبرداری با کیفیت 4K نیز لازم است بدانید که فیلم‌ها با کدک H.264 ضبط می‌شوند؛ دیگر اپل از H.265 استفاده نمی‌کند.

 اما قابلیت جدید دیگری که در iOS9 تعبیه شده است که با استفاده از آن می‌توانید هنگام پخش فیلم‌های ضبط شده، از امکان زوم نیز بهره ببرید. با توجه به فیلمبرداری 4K در آیفون‌های جدید، این قابلیت بسیار کاربردی خواهد بود. لازم است بدانید که قابلیت ذکر شده در آیفون‌های نسل قبل حتی پس از آپدیت به iOS9، وجود نخواهد داشت. آخرین ارتقای دوربین نیز، امکان فیلمبرداری اسلوموشن با رزولوشن 1080p است؛ جایی که در نسل‌های گذشته آیفون این سبک از فیلمبرداری تنها با رزولوشن 720p ممکن بود.


۵- یک مدل آیفون برای تمامی جهان؟ هنوز نه

با توجه به تفاوت شبکه‌های مخابراتی در آمریکا امکان ارائه‌ی یک نمونه آیفون برای تمامی نقاط وجود ندارد. در حال حاضر دو سخت‌افزار برای آیفون در نظر گرفته شده است؛ یکی مجهز به CDMA EV-DO برای اپراتور‌هایی مانند ورایزون و دیگری LTE Band 30 برای اپراتور‌هایی مانند AT&T. اما خبر خوب این است که هر دو مدل آیفون از اکثر شبکه‌های مخابراتی مجهز به LTE جهان پشتیبانی خواهند کرد.

 با این وجود پیش از خرید آیفون‌های جدید بد نیست از پشتیبانی کامل نسخه مورد نظر از شبکه‌ی مخابراتی اپراتور خود اطمینان حاصل کنید. اما برخلاف آیفون‌ها، آیپد‌های مینی۴ و پرو فقط به CDMA EV-DO مجهز خواهند بود.



۶- نمایشگر و بدنه‌ی آیپد مینی ۴

۱۰ نکته‌ای که در رابطه با محصولات جدید اپل نمی‌دانید


با توجه به تغییرات عمده در نسخه‌ی جدید آیپد مینی، دیگر نمی‌توان از قاب‌های نسخه‌های قبلی آن استفاده کرد. نسل چهارم آیپد مینی نسبت به نسل قبلی آن باریکتر (۶.۱ در برابر ۷.۴ میلیمتر)، سبک‌تر (۲۹۵ در برابر ۳۳۱ گرم) و بلندتر (۲۰۳.۲ در برابر ۲۰۰ میلی‌متر) است.

 اپل در آیپد مینی ۴ از نمایشگر با روکش ضد انعکاس همانند نمونه‌ی به کار رفته در آیپد ایر ۲ استفاده کرده است و قول تصاویری شفاف‌تر، با کنتراست بیشتر و رنگ‌های طبیعی‌تر را داده است. با این حال هنوز مشخص نیست که‌ آیا نمایشگر آیپد مینی ۴ به خوبی ایر ۲ خواهد بود یا خیر؛ اما چیزی که مسلم است کیفیت آن نسبت به نسل‌های قبلی مینی افزایش محسوس خواهد داشت.

اما لازم است بدانید آیپد مینی ۴ برخلاف گفته‌ی اپل دقیقا همانند آیپد ایر ۲ نخواهد بود. نسل چهارم آیپد مینی از پردازنده A8 اپل به جای A8X بهره می‌برد که به معنی ارتقای گرافیک ۱.۶ برابری (به جای ۲.۵ برابری) و پردازش ۱.۳ برابری (به جای ۱.۴ برابری) نسبت به پردازنده A7 خواهد بود. قابلیت‌های باتری نیز با توجه به کاهش ظرفیت آن از ۲۳.۸ به ۱۹.۱ وات ساعت سوال مهمی خواهد بود.

در رابطه با دوربین نیز اگر آیپی مینی ۴ به خوبی آیپد ایر ۲ باشد، قطعا با بهبود‌های زیادی در این زمینه روبرو خواهیم شد.



۷- شارژ کردن آیپد پرو

۱۰ نکته‌ای که در رابطه با محصولات جدید اپل نمی‌دانید


اپل زمان زیادی را به معرفی قابلیت‌ها و توانایی‌های آیپد پرو صرف کرد. اما در رابطه با باتری این تبلت و نحوه شارژ آن صحبتی به میان نیاورد. آیا آیپد پرو با استفاده از شارژر‌های سایر مدل‌های آیپد شارژ می‌شود؟ جواب این سوال بلی است. آیپد پرو از باتری با ظرفیت ۳۸.۵ وات ساعت بهره می‌برد که در واقع ۱۰ درصد کوچک‌تر از ظرفیت ۴۲.۵ وات ساعت آیپد‌های ۳ و۴ است.

آیپد پرو به همراه شارژر ۱۲ واتی عرضه می‌شود که مدت زمان شارژ را به سوالی برای کاربران تبدیل کرده است. با توجه به این که آیپد ۴ برای شارژ کامل با استفاده از شارژر ۱۲ واتی به ۵ ساعت زمان نیاز داشت، می‌توانید اطمینان داشته باشید که آیپد پرو در کمتر از ۵ ساعت به طور کامل شارژ خواهد شد. هم‌چنین می‌توانید از شارژر‌های آیپد ۳ به بعد نیز برای شارژ آیپد پرو استفاده کنید.



۸- صفحه‌کلید به همراه کانکتور هوشمند آیپد پرو

۱۰ نکته‌ای که در رابطه با محصولات جدید اپل نمی‌دانید


اپل از نام گذاری بر کیبورد هوشمند خود به عنوان مثال اپل فابریک، ممانعت کرده است. احتمالا دلیل این امر شباهت کیبورد هوشمند اپل به نمونه‌های لاجیتک است. لاجیتک از سالیان گذشته به ارائه‌ی کیبوردهایی با سطوح فابریک، شهرت دارد. جال است بدانید اپل به لاجیتک مجوز داده است تا اولین کیبورد‌های جداگانه آیپد پرو را تولید کند.

 شاید دلیل این امر از سوی اپل، جبران الهام بردن آن‌ها از محصولات تولیدی لاجیتک در کیبورد هوشمند خود بوده است. کیبورد مخصوص لاجیتک برای آیپد پرو، از کانکتور هوشمند در لبه‌ی کناری خود بهره می‌برد که باعث می‌شود نمونه‌ی این محصول حرفه‌ای‌تر از کیبورد هوشمند اپل باشد.



۹- چند نکته در رابطه با اپل‌ تی‌وی

۱۰ نکته‌ای که در رابطه با محصولات جدید اپل نمی‌دانید


نسل چهارم اپل تی‌وی با نام اپل تی‌وی جدید (the new Apple TV) معرفی شده است. این محصول بر خلاف نسل‌های قبلی خود فقط با رنگ مشکی عرضه خواهد شد.

نسل جدید اپل تی‌وی ۵۰ درصد ارتفاع بیشتری (۳۵ در برابر ۲۳ میلی‌متر) نسبت به نسل قبلی خواهد داشت. اما در سایر ابعاد تغییری رخ نداده است. ظاهرا دلیل این افزایش اندازه استفاده از تکنولوژی جدید 802.11ac به همراه MIMO است.

 این فناوری توانایی ارسال و دریافت به طور همزمان از چندین منبع مختلف را بدون کاهش کیفیت دارد که این امر نیازمند آنتن‌های بزرگتری است. وزن اپل تی‌وی نیز افزایش ۵۰ درصدی (۴۲۵ در برابر ۲۷۲ گرم) را تجربه کرده است که با توجه به سیاست اپل در خصوص کوچکتر و سبک‌تر کردن محصولات، کمی دور از ذهن بود.

در رابطه با تغییرات سخت‌افزار نیز اپل تی‌وی اکنون از صدای ۷.۱ کاناله پشتیبانی می‌کند و استفاده از پورت HDMI نسخه ۱.۴ علاوه بر پشتیبانی از تصاویر سه‌بعدی، به انتقال سریع‌تر اطلاعات و تصاویر با کیفیت‌تر نیز کمک شایانی خواهد کرد. هم‌چنین اپل در این محصول از USB نوع C استفاده کرده و خروجی اُپتیکال صدا را نیز از آن حذف کرده است.

توسعه‌دهندگان با بررسی اپل تی‌وی دریافتند که این دستگاه از ۲ گیگابایت حافظه رَم بهره می‌برد که برای اجرای تمامی بازی‌های آیفون و آیپد کافی خواهد بود. همانطور که قبلا نیز عنوان شد، در نسل چهارم اپل تی‌وی از بلوتوث 4.0 استفاده شده است.



۱۰- ریموت کنترلر سیری و کنترلر‌های MFi را فراموش نکنید

۱۰ نکته‌ای که در رابطه با محصولات جدید اپل نمی‌دانید

ریموت کنترل جدید اپل تی‌وی از نمونه‌ی نسل قبلی خود بزرگتر است و سطح اصلی آن به رنگ مشکی و بدنه به رنگ سفید طراحی شده است. این ریموت برای شارژ به ورودی لایتنینگ مجهز است که اپل کابل مخصوص تبدیل USB نوع C به لایتنینگ را به همراه دستگاه ارائه می‌کند. هم‌چنین اپل بند مخصوص این ریموت را به نام Remote Loop را به فروش خواهد رساند تا کاربران هنگام انجام بازی‌های حرکتی با ریموت، اشتباها آن را به سمت تلویزیون پرتاب نکنند؛ درست همانند نینتندو. این بند به پورت لایتنینگ ریموت کنترل متصل می‌شود.

۱۰ نکته‌ای که در رابطه با محصولات جدید اپل نمی‌دانید


با توجه به پشتیبانی از کنترلر‌های MFi، شرکت استیل سِریز اولین کنترلر مخصوص بازی را با نام نیمبوس برای اپل تی‌وی معرفی کرده است که برچسب قیمت ۵۰ دلار را دارد. با گذشت زمان قطعا شرکت‌های دیگر نیز به معرفی کنترلر‌های مخصوص خود برای اپل تی‌وی، خواهند پرداخت.

منبع: زومیت

نظرات
ADS
ADS
پربازدید