Performancing Metrics

پناهجویان خاورمیانه ای چه بر سر دولت آلمان آورده اند(+نمودار) | اتاق خبر
کد خبر: 301293
تاریخ انتشار: 19 آذر 1394 - 11:22
آلمان 1 میلیون پناهجو را تنها در عرض یک سال جذب می کند. ورود پناهجویان جامعه آلمان را قطبی کرده و محبوبیت صدر اعظم را به شدت کاهش داده است.
آلمان 1 میلیون پناهجو را تنها در عرض یک سال جذب می کند. ورود پناهجویان جامعه آلمان را قطبی کرده و محبوبیت صدر اعظم را به شدت کاهش داده است.
آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان بخش زیادی از محبوبیت خود را در ماه های گذشته به واسطه اصرار برای جذب پناهجویان خاورمیانه ای از دست داده است.

به گزارش اتاق خبر به نقل از عصر ایران در حالی که در 4 ماه گذشته اتحادیه اروپا مواجه با یک سونامی ورود روزانه  هزاران پناهجو از کشورهای درگیر جنگ خاورمیانه است و پیش بینی می شود دستکم در آینده نزدیک این موج سر بازایستادن نداشته باشد، محبوبیت صدر اعظم آلمان به دلیل اصرار بر جذب پناهجویان در داخل آلمان و دیگر کشورهای اروپایی به شدت افت کرده و به کمتر از 54 درصد رسیده است.

پیش بینی ها حاکی از جذب حدود 1 میلیون پناهجو و مهاجر در سال میلادی 2015 از سوی آلمان است. مقصد نهایی بیشتر پناهجویانی که از خاورمیانه به مقصد اروپا می روند آلمان است.

کاهش محبوبیت مرکل به 54 درصد در حالی است که محبوبیت صدر اعظم آلمان در سال گذشته نزدیک به 70 درصد بوده است.

در نقطه مقابل محبوبیت هرست سیهوفر متحد باواریایی ائتلاف محافظه کار حاکم بر آلمان به میزان کاهش محبوبیت مرکل افزایش یافته و از حدود 30 درصد به بالای 40 درصد رسیده است.

سیهوفر و مرکل دیدگاه های متضادی درباره جذب پناهجویان دارند و در حالی که مرکل از جذب حمایت می کند سیهوفر تاکید می کند که این سیاست اشتباه است.

پس از حملات تروریستی 13 نوامبر در پاریس محبوبیت مرکل بیش از پیش رو به کاهش گذاشت. بسیاری از منتقدان در کشورهای اروپای شرقی و در داخل آلمان پس از حملات پاریس، بهانه ای جدی یافتند تا به وسیله آن سیاست جذب پناهجو را زیر سوال ببرند.

از سوی دیگر نمودار زیر نشان می دهد ورود پناهجویان خاورمیانه ای به آلمان در 4 ماهه پایانی سال 2015  روندی رو به رشد دارد و نه تنها از میزان آن کاسته نشده بلکه هر ماه به نسبت ماه قبل رشد قابل ملاحظه تری داشته به نحوی که در نوامبر (ماه گذشته میلادی) به بالای 200 هزار نفر رسیده است.

پناهجویان خاورمیانه ای چه بر سر دولت آلمان آورده اند(+نمودار)

مخالفت ها با سیاست های مرکل در قبال پناهجویان در حالی است که در دهمین سالگرد به قدرت رسیدن صدر اعظم آلمان نتایج نظر سنجی ها حاکی است افکار عمومی آلمان نسبت به دیگر بخش های عملکرد ائتلاف محافظه کار حاکم بر آلمان نظر مثبتی دارد ولی در زمینه سیاست مرکل در قبال جذب پناهجویان نظرات جامعه آلمان قطبی شده است و در حالی که بخشی از افکار عمومی از سیاست مرکل حمایت می کنند اما بخش بزرگی از جامعه آلمان با شک و تردید به پیامدهای ورود 1 میلیون پناهجو به کشورشان تنها در طی مدت 1 سال می نگرند.
نظرات
ADS
ADS
پربازدید