Performancing Metrics

نظام مهندسی نباید از دولت انتظار کمک داشته باشد | اتاق خبر
کد خبر: 301314
تاریخ انتشار: 19 آذر 1394 - 12:56
استاندار لرستان گفت: نظام مهندسی نباید از دولت انتظار کمک داشته باشد.

‌استاندار لرستان گفت: نظام مهندسی نباید از دولت انتظار کمک داشته باشد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایسنا هوشنگ بازوند در مراسم معارفه اعضای جدید هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی استان در دور هفتم، با بیان اینکه نظام منهدسی تنها متولی برق و ساختمان و انرژی و... نیست، خاطرنشان کرد: نظام مهندسی می‎تواند متولی طراحی سخت‎افزار لازم برای مهندسی اجتماعی هم باشد.

وی با بیان اینکه مباحث امور سخت‎افزاری مهندسی اجتماع نیز با نظام مهندسی گره خورده است، ادامه داد: اگر نظام مهندسی اجتماعی شکل نگیرد، نمی‎توان شاهد رشد و توسعه پایدار جوامع بود.

بازوند افزود: قانون‎پذیری برای پیشرفت نظام مهندسی ساختمان یکی از الزامات اساسی است.

مدیر ارشد استان با اشاره به اینکه شادابی، سلامت و دوام عمر هر شهر بستگی تام به کار مداوم و دقیق این سازمان دارد، تأکید کرد: بدون شک در شهری که خیابان‎ها و ساختمان‎ها با نظام و رعایت اصول شکل گرفته باشند، اجتماع زیباتر و با طراوت‎تری شکل خواهد گرفت.

وی با اشاره به لزوم استفاده از اصول و مقررات در ساخت و سازها ادامه داد: اگر در ساخت و سازها از قوانین تخطی نشود، زیرساخت مهندسی جامعه پی‎ریزی شده است، در غیر این صورت، شهر به عنوان یک موجود زنده دچار بیماری خواهد شد.

بازوند اضافه کرد: برای واکسینه شدن جوامع در برابر بیماری‎هایی مانند حاشیه‎نشینی‎ها‌ باید تلاش کرد، در غیر این صورت برای نجات از این آلام باید هزینه‎های هنگفتی پرداخت شود.

استاندار، حضور بخش خصوصی را بهبود وضعیت معیشیتی و همچنین تاثیر مستقیم آن بر شکوفایی اقتصادی عنوان کرد و افزود: اگر لرستان به دنبال حل مشکل بیکاری و مسائل اقتصادی استف راهی جز بهره‎گیری از پتانسیل بخش خصوصی وجود ندارد، زیرا دولت‎ها هرگز به تنهایی و بدون حضور بخش خصوصی نتوانسته‎اند خودباوری لازم را در جامعه برای افزایش توسعه و رشد اقتصادی ایجاد کنند.

وی خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه مشکلات زیادی بر سر راه حضور بخش خصوصی در استان وجود دارد، ولی نقش‎آفرینی آن، اینک به مراتب بهتر و بیشتر شده است.

بازوند بیان کرد: سازمان نظام مهندسی‌ لازم است با تدوین یک برنامه جامع، دقیق و کارشناسی شده برای پیشبرد اهداف این هیأت مدیره، بار عظیمی از مسیر توسعه را بر دوش بکشد و آویزان بودن نظام مهندسی به دولت در شأن این سازمان نیست و نباید انتظار کمک از سوی دولت را داشته باشد.

به گزارش ایسنا، در این جلسه مقرر شد توسط نظام مهندسی دور هفتم، برنامه 5 ساله‎ای مبنی بر چشم‎انداز توسعه نظام مهندسی استان تهیه و تنظیم شود.

برخی مدیران بانکی به استان ظلم می‎کنند‌

استاندار لرستان گفت: کم‎کاری در رفع مشکلات اشتغال باعث تولید فقر می‎شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، هوشنگ بازوند هم‌چنین در کارگروه اشتغال و سرمایه‎گذاری لرستان بیان کرد: مدیران بانک‎های دولتی و به ویژه خصوصی استان باید برای جذب اعتبارات به استان تلاش بیشتری کنند و سرعت عمل خود را بالا ببرند.

وی اضافه کرد: اگر برای رفع مشکلات اشتغال در استان وقت نگذاریم، گرفتاری‎ها روی هم تلنبار می‎شوند و بررسی و مرتفع کردن آنها مشکل خواهد شد.

این مقام مسئول اضافه کرد: مدیران بانک‎های استان باید دغدغه اشتغال را داشته باشند، اما می‎بینیم که آنها جلسات شورا را جدی نمی‎گیرند و با تاخیر در جلسات حضور پیدا می‎کنند و یا نماینده خود را می‎فرستند.

بازوند با اشاره به نرخ بالای بیکاری در استان یادآور شد: بانک‎ها باید در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان همکاری خوبی داشته باشند تا وضعیت اشتغال استان بهبود یابد.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: برخی از مدیران بانکی با کم‎کاری در جذب اعتبارات به لرستان و مردم آن ظلم کرده و وضعیت اشتغال را از آنچه هست بدتر می‎کنند.

وی با اعلام نارضایتی و انتقاد از برخی بانک‎های خصوصی استان از جمله بانک صادرات، توسعه تعاون، پست بانک و... اظهار کرد: بانک‎های خصوصی هم در توسعه استان مسئول هستند و قرار است یار ما باشند نه اینکه بار محسوب شوند.

بازوند با تاکید بر انیکه اشتغالزایی در لرستان نیازمند پیگیری جدی و تلاش بیشتر است، تصریح کرد: همه ما در برابر وضعیت کنونی اشتغال استان مسئول هستیم، مشکل اشتغال در لرستان به حدی زیاد است که گرفتاری‎های فراوانی در حوزه‎های مختلف به وجود آمده است.

استاندار لرستان گفت: مدیران بانک‎های استان باید برای گرفتن منابع کشور و تخصیص آنها به استان خواهش و تقاضا کنند، چراکه مردم توقع دیگری از ما به عنوان مسئول دارند

وی افزود: اگر به وضعیت قشر فقیر و بیکار جامعه رسیدگی نکنیم، خروجی کارها، تولید فقر خواهد شد

این مقام مسئول با بیان اینکه سرانه درآمد در لرستان بسیار پایین است، تصریح کرد: هر چقدر تعداد افرادی که تحت پوشش نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد امام(ره) و بهزیستی بیشتر باشد، عملکرد ما ضعیف‎تر بوده است، چراکه نتوانسته‎ایم سرانه درآمد مردم را با ایجاد اشتغال پایدار و رفع مشکلات اقتصادی، افزایش دهیم.

بازوند خاطرنشان کرد: هجوم مردم به نهادهای حمایتی نشان از عملکرد ضعیف مدیران استان دارد. مدیران و مسئولان موظف به رفع مشکلات اشتغال مردم هستند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید