Performancing Metrics

برای نجات زاگرس نباید درنگ کنیم | اتاق خبر
کد خبر: 301322
تاریخ انتشار: 19 آذر 1394 - 13:19
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد بروجرد گفت: برای نجات زاگرس دیر شده است و نباید بیشتر از این در این زمینه درنگ کنیم.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد بروجرد گفت: برای نجات زاگرس دیر شده است و نباید بیشتر از این در این زمینه درنگ کنیم.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایسنا  فرزاد ویسانلو در همایش روز جهانی کوهستان که در سالن مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی لرستان برگزار شد، بیان کرد: هیچ کدام از جنگل‎های ما به خاطر خشکسالی از بین نمی‎روند و علت اصلی خسارت به آنها، انسان و عوامل انسانی است.

وی با بیان اینکه با چرای بیش از حد دام باعث از بین رفتن جنگل‎ها شده‎ایم، اضافه کرد: بزها با بالارفتن از درخت‎های بلوط مریستم، انتهایی این درختان را می‎خورند و باعث کوتاه ماندن آنها می‎شوند.

ویسانلو ادامه داد: بلوط‎ها شخصیت درخت بودن خود را از دست داده‎اند و ارتفاع آنها به شدت کاهش یافته است. در این جنگل‎ها گونه‎های خشکی پسند مانند گون جایگزین شده‎اند و اکوسیستم را به قهقرا برده‎ایم.

این عضو هیات علمی دانشگاه آزاد با بیان اینکه از زخم خورده نباید بیشتر از این بهره برد، اظهار کرد: آب‎های کشور ما را این جنگل‎ها نگه می‎دارند، آب‎ها در زمین نفوذ می‎کنند و وارد سفره‎های زیرزمینی می‎شوند.

وی تصریح کرد: ‌باید ماحصل این گونه همایش‎ها را به گوش همه برسانیم و در جمع‎هایی که داریم به جای بحث‎های کلیشه‎ای در مورد محیط زیست بحث و صحبت کنیم.

ویسانلو گفت: به عنوان عضوی از جامعه دانشگاهی آمادگی ارایه هر گونه مشاوره در زمینه محیط زیست و عوامل تهدید‌کننده آن را دارم تا این ثروت برای نسل‎های آینده بماند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید