Performancing Metrics

تسلیم فشارها نشده و استعفاء نمی دهم | اتاق خبر
کد خبر: 301401
تاریخ انتشار: 19 آذر 1394 - 22:30
نخست وزیر مالزی:
'نجیب تون رزاق' نخست وزیر مالزی روز پنجشنبه درشصت و نهمین مجمع عمومی حزب حاکم آمنو تاکید کرد برغم اتهامات فساد مالی از قدرت کناره گیری نمی کند.

به گزارش اتاق خبر، نخست وزیر مالزی که چند ماه است تحت فشار هم حزبی های خود برای کناره گیری از قدرت و یا استراحت تا پایان بررسی پرونده فساد مالزی قرار دارد، گفت که که تسلیم فشارها نمی شود و استعفا نمی دهد.
این سخنان در حالی در مرکز تجارت جهانی پوترا شهر کوالالامپور پایتخت مالزی ایراد شد که 'محی الدین یاسین' معاون حزب آمنو و معاون برکنارشده نخست وزیر و 'ماهاتیر محمد' نخست وزیر اسبق و معمار مالزی نوین که از تندترین منتقدان سیاست های نجیب تون رزاق هستند نیز به عنوان هم حزبی در صندلی های خود به این سخنان گوش می دادند.
نجیب دوشنبه شب نیز در پشت درهای بسته گزارشی صریح و بی پرده در مورد حزب آمنو، اختلافات درون حزبی، پشت پرده مسائل در مورد رهبری وی در حزب و فساد مالی حدود 700 میلیون دلاری ارائه کرد.
مجمع عمومی حزب حاکم آمنو که از سال 1957 تاکنون قدرت مالزی را در اختیار دارد تا روز شنبه ادامه می یابد و در آن در سه محور سیاست رئیس حزب، اقتصاد، دین و آموزش و پرورش بحث و تبادل نظر می شود.
نجیب تون رزاق در ادامه سخنان خود برغم مخالفت های صورت گرفته در مورد ریاستش بر حزب حاکم و نخست وزیری، گفت: وقایع چند روز گذشته نشان می دهد اکثریت هنوز از من حمایت می کنند.
وی گفت: من یک نجیب زاده هستم و هرگونه اختلاف را اجازه دهید در مورد آن بحث شده و از طریق کانال های مناسب حل و فصل شود.
نخست وزیر مالزی در مورد اتهام فساد مالی و حدود 700 میلیون دلاری که به حساب شخصی اش واریز شده است، گفت که این پول کمک های سیاسی بوده است.
وی تاکید دارد این پول را یک کشور خاورمیانه ای برای کمک به حزب حاکم آمنو در اختیارش قرار داده و آن برای منافع شخصی هزینه نکرده است، اما تاکنون نام کشور کمک کننده و یا نام فرد را افشا نکرده است، هر چند کمیسیون مبارزه با فساد مالزی اعلام کرد که با طرف کمک کننده گفت وگو شده است.
برخی منابع معتقدند کشور کمک کننده عربستان سعودی است، چون شرکت پتروسعودی روابط نزدیکی با مقامات مالزی برقرار کرده است و حتی مکاتباتی بین دو طرف در مورد حملات عربستان به یمن نیز صورت گرفته است.
وی در ادامه با اشاره به اختلافات درون حزب حاکم، گفت که عمیقا از شکاف درون حزب ناراحت است.
نجیب گفت: 'به عنوان رئیس حزب، من می خواهم نمایندگان و اعضا به آمنو وفادار باشند و این حمایت تنها راه برای کمک به حرکت رو به جلو مالزی است'.
وی همچنین ادعا کرد مالزی در حال حاضر در سطح بین المللی به عنوان یک کشور مترقی و پویای اسلامی شناخته می شود.
نخست وزیر مالزی مدعی شد این کشور 'هرگز در برابر قدرت های بین المللی که توسط برخی افراد ادعا می شود، تعظیم نمی کند'.
وی از پشتیبانی حزب اسلامی مالزی (پاس) و همپیمان شدن این حزب با 'آمنو' و پایان مخالفت ها استقبال کرد و بر ادامه حمایت مالزی از فلسطین تاکید کرد.
'نجیب تون رزاق' نخست وزیر مالزی هم اکنون در نشست مجمع عمومی حزب حاکم آمنو به دلیل اتهامات فساد مالی یکی از سخت ترین نشست های این حزب را به عنوان رئیس تجربه می کند.
نجیب در حالی در این نشست سخنرانی کرد که معاون خود را از کار برکنار کرده و بسیاری از اعضای حزب حاکم یا مخالفت با وی را به صورت آشکار اعلام کرده اند و یا اینکه توان بیان مخالفت خود را ندارند.
گروهی از اعضای این حزب نیز طی چند ماه گذشته اخراج شده اند.

 

منبع:ایرنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید