Performancing Metrics

افزایش تعداد دکل های حفاری در میادین مشترک خلیج فارس | اتاق خبر
کد خبر: 301412
تاریخ انتشار: 20 آذر 1394 - 00:27
با هدف توسعه و جلوگیری از افت تولید:
تعداد دکل های حفاری در میادین مشترک خلیج فارس با هدف توسعه میادین، نگاه داشت و جلوگیری از افت تولید، افزایش می یابد.

به گزارشاتاق خبر، وزرات نفت در سال های اخیر به دلیل کمبود منابع مالی و تحریم، اقدام به اولویت بندی پروژه ها کرده و بر این اساس، توسعه میادین مشترک در خلیج فارس در اولویت قرار گرفته است.
سعید حافظی مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران در این خصوص می گوید: با توجه به محدودیت منابع مالی و تعداد دکل های دریایی، هم اکنون اولویت اول توسعه، حفظ و نگهداشت نفت و گاز با میادین مشترک است.
به گزارش شرکت ملی نفت، وی با بیان اینکه هم اکنون در میدان مشترک نفتی سلمان به طور همزمان سه دستگاه دکل حفاری مشغول به فعالیت هستند، ادامه داد: در این میدان مشترک علاوه بر حفظ و نگهداشت تولید نفت و گاز، طرح توسعه آن هم در دستور کار قرار دارد.
مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران افزود: بیشترین تعداد دکل های حفاری دریایی در طرح توسعه میادین مشترک نفتی فروزان و سلمان مشغول به کار هستند که باعث شده است تولید این میدان ها دچار افت نشود.
وی با یادآوری این که درحال حاضر سیاست شرکت ملی نفت ایران استفاده از دکل های حفاری ایرانی است، اضافه کرد: بنابراین اولین مناقصه برای اجاره یک دستگاه دکل دریایی برگزار شده و یک شرکت حفاری خصوصی توانست در میان چهار شرکت دارای دکل حفاری دریایی برنده شود.
حافظی با بیان اینکه دکل حفاری این شرکت بخش خصوصی به زودی فعالیت های خود را در طرح های نفت و گاز خلیج فارس آغاز می کند، خاطرنشان کرد: مناقصه دوم هم منتشر شده و به زودی به منظور افزایش تعداد دکل های فعال در میادین مشترک، برگزار می شود.
ایران دارای حدود 15 میدان مشترک در خلیج فارس است که از شناخته شده ترین آنها می توان به سلمان، فروزان، هنگام، پارس جنوبی و آرش اشاره کرد.

 

منبع:ایرنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید