Performancing Metrics

روايت آيت‌‌الله شاهرودي از تاسيس مجلس اعلي عراق توسط رهبر انقلاب | اتاق خبر
کد خبر: 301430
تاریخ انتشار: 20 آذر 1394 - 03:51
نشریه اینترنتی "خط حزب الله" وابسته به سایت khamenei.ir از زبان سیدمحمود شاهرودی (رئیس سابق قوه قضائیه) روایتی را از تاسیس مجلس اعلی عراق توسط رهبر انقلاب منتشر کردند.

به گزارش اتاق خبر ،نشريه اينترنتي "خط حزب الله" اين مطلب را از زبان سيدمحمود شاهرودي (رئيس سابق قوه قضائيه) منتشر کرده است:
آيت ا... خامنه اي که خدا حفظشان کند، از طرف حضرت امام مسئول شده بودند بحث عراق را دنبال کنند. گمانم اوايل رياست جمهوري ايشان بود. اعضاي «جماعه‌العلما» همه از نجفي‌ها بودند.
کربلايي‌ها هم مستقلاً براي خود جماعت‌هايي را راه انداخته بودند و بيشتر با آقاي منتظري و سيد مهدي هاشمي سر و کار داشتند. آقا ديدند اين شيوه مناسبي نيست و پيشنهاد کردند مجلسي به نام مجلس اعلي تشکيل شود.
جنگ هم شروع شده بود و ضرورت ايجاب مي‌کرد که يک مجلس درست و حسابي تشکيل شود که همه اينها را در خود جمع کند. در واقع پيشنهاد مجلس اعلي را ايشان دادند و از همه ما که بيشترمان در قم بوديم دعوت کردند. به بنده هم مستقيم زنگ زدند.
تا قبل از آن با ايشان سلام و عليک داشتيم، ولي نه زياد. يکي‌يکي افراد را دعوت کردند و خدمتشان رفتيم. ازبعضي آقايان کربلايي هم دعوت کرده بودند. شيخ ديگري هم بود که فوت کرده است.
او هم عده‌اي از کربلايي‌ها را تحت عنوان «العمل الاسلامي» جمع کرده بود. مقام معظم رهبري همه را در مجلس اعلي جمع کرد و در اولين جلسه بحث‌هاي مفصلي هم شد. بعضي‌ها موافق و برخي مخالف بودند.
ايشان گفت که من از طرف امام مسئول هستم. خلاصه ايشان اين تشکيلات را ايجاد و اساسنامه‌اي را تنظيم کرد و از ما خواست بنشينيم و در باره آن بحث و آن را تنظيم و تکميل کنيم و خدمت ايشان بدهيم. ما هم اين کار را کرديم. البته آقاي حکيم محور بود.

دو سه نفر کربلائي و بقيه نجفي بودند. بنا شد يکي از عالمان اهل سنت هم باشد که از اهالي کرد دعوت شد. خلاصه تشکيلاتي راه افتاد، اساسنامه تنظيم شد، انتخابات صورت گرفت و رئيس و سخنگو انتخاب شدند.
دوره‌هاي اول مجلس اعلي يک ساله بود و من دو يا سه دوره به عنوان رئيس انتخاب شدم. بعد آقاي حکيم انتخاب شدند. هم من و هم آقاي حکيم با آقا جلسات خصوصي داشتيم .

نظرات
ADS
ADS
پربازدید