Performancing Metrics

نزدیک به 60 درصد آمریکایی ها با 'ترامپ' مخالف اند | اتاق خبر
کد خبر: 301500
تاریخ انتشار: 20 آذر 1394 - 16:57
نتایج جدیدترین نظرسنجی ها در آمریکا حاکی است که 57 درصد آمریکایی ها با نظر 'دونالد ترامپ' نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 این کشور مبنی بر ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا مخالف اند و اکثریت آنها دیدگاه مثبتی به مسلمانان دارند.

نتایج جدیدترین نظرسنجی ها در آمریکا حاکی است که 57 درصد آمریکایی ها با نظر 'دونالد ترامپ' نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 این کشور مبنی بر ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا مخالف اند و اکثریت آنها دیدگاه مثبتی به مسلمانان دارند.

نتایج جدیدترین نظرسنجی که این شبکه و نشریه 'وال استریت ژورنال' به طور مشترک انجام داده اند، نشان می دهد تقریبا 60 درصد آمریکایی ها با موضع گیری منفی 'دونالد ترامپ' نسبت به مسلمانان مخالف هستند.
نتایج این نظرسنجی که با تلفن همراه و از 15 تا 18 آذرماه و با شرکت یک هزار نفر انجام شده، نشان می دهد 57 درصد از پاسخ دهندگان با پیشنهاد ترامپ برای ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا مخالف و 25 درصد با این موضع گیری موافق اند. در بین طرفداران جمهوری خواهان نیز 42 درصد با نظرات ترامپ موافق اند و 36 درصد با منع ورود مسلمانان به ایالات متحده مخالفت کرده اند.
همچنین 41 درصد از آمریکایی ها اظهارات کمپین این نامزد جمهوری خواه را نسبت به مسلمانان 'توهین آمیز' توصیف کرده اند و رویکرد وی را در این خصوص نادرست خوانده اند. 24 درصد از پاسخ دهندگان نیز عقیده دارند رفتار و لحن ترامپ می تواند 'دردسرساز' شود و 22 درصد نیز با وی موافق اند.
به طور کلی تحلیل داده های این نظرسنجی حاکی است که عموم آمریکایی ها نظر خوبی نسبت به مسلمانان دارند (59 درصد) و 29 درصد با دید منفی به مسلمانان نگاه می کنند.
'دونالد ترامپ' که از حزب جمهوری خواه نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا شده اظهارات جنجال برانگیزی در خصوص مسلمانان و پناهجویان کرده است. سخنان وی واکنش های متفاوتی در پی داشته و برخی از آنها مقام های رسمی واشنگتن را واداشته است که به طور علنی نسبت به رویکردهای وی موضع گیری کنند.
به طور مثال، «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید سه روز گذشته سخنان وی را در خصوص مسلمانان 'گستاخانه' خواند و اظهار داشت: ترامپ با این دیدگاه صلاحیت رییس جمهوری شدن را ندارد.
پنجشنبه شب به وقت محلی (بامداد 20 آذرماه) صدها نفر در شهر نیویورک در مقابل هتل متعلق به ترامپ تظاهرات کردند و خواست وی مبنی بر ممنوعیت موقتی ورود مسلمانان را به آمریکا محکوم کردند.
ترامپ پیشتر نیز در 19نوامبر(28 آبان) با موضع گیری علیه مسلمانان ثبت اطلاعات مسلمانانی را که به خاک آمریکا وارد می شوند، خواستار شده بود و دو روز بعد از آن نیز نظارت بر مساجد در آمریکا و تعطیلی برخی از آنها را درخواست کرد. وی همچنین مدعی شده بود در حملات یازده سپتامبر و هنگام فرو ریختن برج های دوقلوی مرکز تجارت جهانی در نیویورک هزاران مسلمان در نیوجرسی شادمانی می کرده اند.

منبع: ایرنا 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید