Performancing Metrics

مذاکرات کم‌سابقه نمایندگان دو کره در کائه سونگ | اتاق خبر
کد خبر: 301511
تاریخ انتشار: 20 آذر 1394 - 19:18
نمایندگان کره جنوبی و کره شمالی در راستای کاهش تنش‌ها و ارتقای روابط بعد از بن بست نظامی در ماه اوت، با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

نمایندگان کره جنوبی و کره شمالی در راستای کاهش تنش‌ها و ارتقای روابط بعد از بن بست نظامی در ماه اوت، با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

کره‌شمالی و کره‌جنوبی در نشست دو جانبه امروز (جمعه) در منطقه صنعتی و مرزی "کائه سونگ" دیدار و گفت‌وگو کردند.

آخرین نشست مشابه میان مقامات سئول و پیونگ یانگ به حدود دو سال پیش باز می‌گردد که دو طرف درباره مسائل مختلف بحث و تبادل نظر کردند.

اگر چه انتظار نمی‌رود که در این مذاکرات دو طرف به پیشرفت چشمگیری دست یابند اما تحلیلگران بر این باورند که هر گونه مذاکرات حتی در سطح پایین می تواند معنا دار باشد و نشان دهد که دو کره به دنبال تلاش‌های مصالحه آمیز هستند.

هوانگ بوگی، معاون وزیر اتحاد دو کره در کره جنوبی و رئیس هیئت مذاکره کننده این کشور، پیش از عزیمت به کائه سونگ گفت: مسائل زیادی برای گفتگو میان کره جنوبی و شمالی وجود دارد. ما برای حل و فصل یک به یک آن‌ها به بهترین نحو ممکن اقدام خواهیم کرد.

تنش میان سئول و پیونگ یانگ در ماه آگوست و به دنبال انفجار مین در مناطق مرزی دو کشور بالا گرفت؛ در این انفجار دو سرباز کره جنوبی مجروح شدند.

بعد از مذاکرات طولانی و یک توافق درباره تلاش برای کاهش خصومت میان دو کشور، تنش میان دو کره کاهش یافت.

از سوی دیگر، تحلیل‌گران هرگونه بهبودی سریع در روابط دو کره را چندان محتمل نمی‌دانند زیرا این دو کشور رقیب همچنان در مسائل عمده و مهم از جمله فعالیت هسته‌ای پیونگ یانگ و تحریم‌های اقتصادی گسترده که کره جنوبی از سال 2010 علیه کره شمالی اعمال کرده است، اختلافات بسیاری دارند.

منبع: ایسنا 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید