Performancing Metrics

دسترسی عراقی ها به مرکز الرمادی و آغاز عملیات پاکسازی منطقه جزیره | اتاق خبر
کد خبر: 301626
تاریخ انتشار: 21 آذر 1394 - 12:23
همزمان با آزادسازی منطقه الملعب درمرکز الرمادی مرکز استان الانبار در روز جمعه، منابع از آغاز عملیات پاکسازی منطقه جزیره الرمادی خبر دادند و در عین حال با انهدام دو پل ارتباطی این شهر توسط داعش در همین روز، صدها تن از اعضای این گروه تروریستی د

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایرنا، نیروهای عراقی روز جمعه در ادامه عملیات پاکسازی الانبار ، منطقه الملعب در مرکز شهر الرمادی را آزاد کردند.

این عملیات پاکسازی مرکز استان الانبار را کامل کرده و احتمالا تا پایان هفته آینده پاکسازی کامل شهر الرمادی اعلام خواهد شد. در همین روز مناطق الارمل و افسران نیز به دست نیروهای عراقی پاکسازی شد.

منابع در فرماندهی عملیات الانبار همچنین از آغاز عملیات پاکسازی منطقه جزیره از وجود نیروهای گروه تروریستی داعش در این شهر خبر دادند.

طارق یوسف العسل از فرماندهان عملیاتی گفت ، این عملیات با مشارکت 500 جنگجو از عشایر استان الانبار در کنار نیروهای امنیتی و با حمایت نیروی هوایی ارتش عراق در محور شمالی شهر الرمادی ادامه دارد.

جزیره الرمادی شامل چندین منطقه از جمله مهمترین آن ، الحامضیه ، البوبالی، البوغیثه ، البوعبید، البوفراج ، البو ذیاب ، البوشعبان و البو عساف است.

در همین روز داعش دو پل ارتباطی شهر الرمادی به منطقه جزیره را منهدم کرد. این دو پل که الرمادی را از شمال و غرب به دو منطقه البوغیثه و البوفراج متصل می کند، با مقادیر زیادی مواد منفجره تخریب شد و عبور از آن غیر ممکن شده است.

با انهدام این دو پل که گروه تروریستی داعش با هدف جلوگیری از حرکت نیروهای عراقی به سمت داخل شهر الرمادی صورت گرفت، صدها تن از اعضای این گروه درداخل شهر به تله افتاده و محاصره شدند.

تعدادی نیروهای محاصره شده در داخل الرمادی را برخی منابع بیش از 300 و برخی تا 500 نفر اعلام کرده اند.

داعش در الرمادی از خروج اهالی این شهر جلوگیری کرده و از آنان به عنوان سپر انسانی استفاده می کند.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید