Performancing Metrics

به کمک روان‌شناسان پیام‌های متنی باور پذیرتر بنویسید | اتاق خبر
کد خبر: 301728
تاریخ انتشار: 22 آذر 1394 - 05:14
به گفته روان‌شناسان، اغلب مواقع پیام‌های متنی که به نقطه ختم می‌شوند، از صداقت پایین تری برخوردار هستند. بنابراین بهتر است تمامی قواعد نوشتاری که تا کنون یاد گرفته‌اید را موقع نوشتن پیام‌های متنی فراموش کنید تا مخاطبتان اعتماد بیشتری به شما داشته باشد.

اتاق خبر - طبق یافته‌های پژوهشی که توسط دانشگاه بینگهمتون نیویورک و توسط تیمی از روان‌شناسان بر روی 126 داوطلب صورت گرفته، پاسخ‌هایی که در جواب به سوالات ارائه می‌شوند و در انتهای آن‌ها نقطه وجود دارد، کمتر قابل اعتماد هستند. پژوهشگران به داوطلبانی که در این پژوهش شرکت کرده‌اند متن‌های کوتاه سوالی را همراه با پاسخ‌هایی ارائه کردند و اغلب آن‌ها پاسخ‌های کوتاهی را که به نقطه ختم شده‌اند، کمتر قابل اطمینان دانسته‌اند.

"پیام‌های نوشتاری (تکستینگ) فاقد بسیاری از اشارات معمولی هستند که در گفتگوی چهره به چهره وجود دارد. هنگام صحبت کردن، مردم به آسانی از طریق تون صدا، اشارات چشمی، وضعیت چهره، حرکت دست‌ها و دیگر اشارات، وضعیت احساسی و عاطفی خود را نسبت به گفته‌هایشان و یا موضوعی که درباره آن صبحت می‌کنند، به مخاطب منتقل می‌کنند. مطمئناً چنین مکانزیم‌هایی در پیام‌های متنی وجود ندارد. بنابراین موقع نوشتن پیام‌های متنی، در لحظه آنچه که در ذهنشان است را می‌نویسند و از شکلک‌ها، غلط‌های املایی عمدی و طبق داده‌های ما، از "نقطه" برای بیان حالت احساسی خود بهره می‌گیرند "

همانطور گفته شد، در پیام‌های نوشتاری نیز علائمی وجود دارد که می‌تواند نمایانگر وضعیت مخاطب باشد. به گفته این تیم پژوهشی، پاسخ‌های کوتاه و غالباً یک کلمه‌ای که به نقطه ختم می‌شوند، برای مخاطب کمتر قابل باور هستند. از این رو اگر می‌خواهید مخاطب اعتماد بیشتری به پاسخ شما داشته باشد، از ارائه جواب‌های کوتاه و یک کلمه‎ای آنهم با ختم شدن به نقطه، پرهیز کنید.

منبع: شهرسخت افزار

نظرات
ADS
ADS
پربازدید