Performancing Metrics

چرا اردوغان هنوز محبوبیت دارد؟ | اتاق خبر
کد خبر: 301733
تاریخ انتشار: 22 آذر 1394 - 05:50
چرا در کشور ترکیه هم بخشی از شهروندانی که سکولار هستند و هم شهروندانی که مذهبی ترند از رجب طیب اردوغان حمایت میکنند و خواستار حفظ قدرت حزب عدالت و توسعه بر کشور ترکیه هستند.
به بخشی از کارهای اردوغان در این سالها دقت کنید
 
☀️تولید ناخالص ملی ترکیه در سال 2013 حدود یک تریلیون و یکصد ملیارد دلار بوده است.
 
☀️اردوغان باعث جهش چشمگیر کشورش از رتبه 111 دنیا به رتبه 16 با میانگین سالانه 10 در صد بوده است و این یعنی ورود این کشور به گروه 20 (G-20) بیست کشور قدرتمند دنیا.
 
☀️سال2023 موافق  با تاریخ بنای کشور ترکیه نوین و همان تاریخی است که اردوغان مشخص کرده که ترکیه قدرت اقتصادی و سیاسی اول دنیا باشد و موفق خواهد شد و گذر زمان آن را نشان خواهد داد. 
 
☀️فرودگاه بین المللی استانبول بزرگترین فرودگاه در اروپاست و در هر روز 1260 هواپیما در آن می نشیند. و این علاوه بر فرودگاه صبیحه است که نصف این تعداد را می پذیرد.
 
☀️هواپیمایی ترکیه به مدت سه سال متوالی به عنوان بهترین خطوط هوایی در جهان انتخاب شده است.
 
☀️در مدت ده سال در ترکیه دو میلیارد و هفتصد و هفتاد ملیون درخت و گیاه میوه دار کاشته شده است!
 
☀️ترکیه برای اولین بار در دوران یک دولت مدنی توانسته اولین تانک مسطح و اولین نفربر هوایی و اولین هواپیمای بدون سرنشین و اولین ماهواره نظامی جدید چندکاره بسازد. 
 
☀️اردوغان در مدت ده سال 125 دانشگاه جدید و 189  مدرسه و 510 بیمارستان و 169000کلاس جدید که تعداد دانش آموزان آن از 21 نفر تجاوز نمی کند ساخته است..
 
☀️هنگامی که بحران اقتصادی اروپا و آمریکا را درنوردید دانشگاههای آمریکایی و اروپایی شهریه هایشان را بالا بردند در حالی که اردوغان دستور داد که آموزش در همه دانشگاهها و مدارس ترکیه رایگان و به عهده دولت باشد!
 
☀️ ده سال گذشته درآمد هر فرد در ترکیه3500 دلار در سال بود که  سال 2013 این مقدار به 11000 دلار افزایش یافت و این بالاتراز درامد یک شهروند فرانسوی در کشورش است.و ارزش پول ملی ترکیه را 30 برابر کرد..
 
☀️در ترکیه تلاش دولت این است که تعداد دانشمندان در عرصه تحقیق و پژوهش را تا سال 2023 به سیصد هزار نفر برساند!
 
☀️در بزرگترین دستاورد سیاسی اردوغان توانست میان دو بخش قبرس صلح پایدار برقرار کند و با حزب کارگران کردستان (پ ک ک) به توافق نزدیک شود تا از خونریزی جلوگیری شود و از ارامنه عذرخواهی کند. که اینها پرونده های سیاسی بودند که 9 دهه بدون راه حل و معلق بودند!
 
☀️در ترکیه مسلمان حقوق و دستمزد ها افزایش یافت و حداقل حقوق برای یک کارمند تازه کار از 340 لیره به 957 لیره ارتقا پیدا کرد و میزان بیکاری از 38% به 2% کاهش یافت.
 
☀️در ترکیه مسلمان بودجه آموزش و بهداشت از بودجه امور دفاعی بیشتر شد و یک معلم به اندازه یک پزشک حقوق دریافت می کند! بنگرید که اولویتهای اردوغان آخرین چیزی است که شما به آن اهمیت می دهید!
 
☀️در ترکیه مسلمان 35 هزار مرکز آزمایشگاهی و فناوری و پایگاه کلامی جدید احداث شده است و جوانان ترک در این مراکز تحت تاثیر سازمانهای جهانی که نگاه ویژه مربیان  را  با یک گردش تفریحی و یا یک شام شاهانه و دادن مشروب می خرند قرار نمی گیرند!
 
☀️اردوغان کسری بودجه که بالغ بر 47 ملیارد دلار بود را جبران کرد و آخرین بدهی خارجی به بانک جهانی که 300 ملیون دلار بود را در ماه ژوئن گذشته تسویه کرد. و همین ترکیه به همین بانک جهانی  5 مليارد قرض داد و اردوغان  100 ملیارد را در خزینه این بانک ودیعه گذاشت
 
☀️صادرات ترکیه تا ده سال پیش 23 ملیارد بود و اکنون به153 ملیارد رسیده که این صادرات به 190 کشور می رود. که بیشتر آن اتومبیل و پس از آن وسایل الکترونیکی است 
 
☀️دولت اردوغان بنای جمع آوری زباله ها و استفاده از آنها در تولید انرژی و برق را گذاشت به طوری که یک سوم ساکنان ترکیه از آن استفاده میکنند. برق به 90% خانه های ترکیه در شهرها و روستاها رسیده است!
 
☀️اردوغان با دختر بچه 12 ساله در یک مناظره تلویزیونی می نشیند که این مناظره به وسیله رسانه های ترکیه به طور مستقیم پخش میشود که در آن از آینده ترکیه بحث میشود. او به ذکاوت و هوش و جسارت آن دختر احترام می گذارد و او را الگویی برای کودکان ترک  در مناقشه و مناظره برای بررسی آینده کشورمی داند !
 
 اردوغان که به گمان سکولارهای عرب دوست اسراییل است تو دهنی محکمی به اسراییل زد و او را  به دلیل زدن کشتی مرمره حامل کمک به غزه مجبور به عذرخواهی کرد و شرطش برای قبول عذرخواهی پایان محاصره غزه بود.
منبع: پارسینه
کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید