Performancing Metrics

برگزاری نشست سه جانبه آتن، آنکارا و برلین برای حل بحران مهاجرت | اتاق خبر
کد خبر: 302047
تاریخ انتشار: 23 آذر 1394 - 10:59
وزیر امور خارجه یونان خبر داد؛
یونان قرار است در اوایل سال میلادی ۲۰۱۶ میزبان نشستی با حضور رهبران آلمان و ترکیه برای بررسی بحران مهاجرت به اروپا باشد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از اسپوتنیک، «نیکوس کوتزیاس» وزیر امور خارجه یونان از تشکیل نشست سه جانبه آتن – آنکارا – برلین با تمرکز بر بحران مهاجرت در اوایل سال میلادی آینده (۲۰۱۶) خبر داد.

زمان مشخصی برای این نشست در نظر گرفته نشده است ولی نزدیکترین تاریخ محتمل برای برگزاری آن اوایل ماه فوریه آینده است.  

به گفته کوتزیاس، این نشست با حضور «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان و «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه در جزیره «خیوس» یونان برگزار خواهد شد.

درگیری های خاورمیانه و به طور مشخص بحران سوریه بزرگترین سیل مهاجرت به اروپا را از زمان جنگ جهانی دوم به این سو به وجود آورده است. این بحران که حاصل سیاست های مداخله جویانه غرب و تلاش ترکیه و کشورهای عرب منطقه برای براندازی دولت دمشق است، بسیاری از مردم سوریه را وادار به ترک خانه و کاشانه خود کرده است.

در این میان، مردم کشورهای جنگ زده ای چون عراق و افغانستان نیز به جمع آوارگان سوری پیوسته و اغلب مسیر بالکان را برای رساندن خود به کشورهای مهاجرپذیر اروپای غربی انتخاب می کنند.

آژانس مرزی اتحادیه اروپا تعداد مهاجران غیر قانونی را که در ده ماهه اول سال میلادی جاری (۲۰۱۵) وارد حریم اتحادیه اروپا شده اند، ۱.۲ میلیون نفر تخمین می زند.

 

منبع:مهر

نظرات
ADS
ADS
پربازدید