Performancing Metrics

معافیت مالیاتی سنگ آهن پایان یافت | اتاق خبر
کد خبر: 302081
تاریخ انتشار: 23 آذر 1394 - 12:35
معاون معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفت
سرقینی با اشاره به حذف معافیت مالیاتی برای جلوگیری از خام فروشی، تصریح کرد: یک ابزاری به عنوان معافیت مالیاتی داریم که از آن استفاده کردیم و معافیت مالیاتی را حذف کردیم، ولی فعلا عوارضی بسته نشده است.

به گزارش اتاق خبر به نقل از جماران،معاون معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت از حذف عوارض گندله در سال آینده خبر داد و گفت: برای جلوگیری از خام فروشی سنگ آهن و توسعه صادرات فولاد، از ابزار مالیاتی استفاده کردیم؛ برای جلوگیری از خام فروشی سنگ آهن و توسعه صادرات فولاد، از ابزار مالیاتی استفاده کردیم؛ به دنبال افزایش درآمد و صادرات فولاد هستیم.

جعفر سرقینی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، درمورد جلوگیری از خام فروشی سنگ آهن یادآور شد: 2 ابزار عوارض و معافیت مالیاتی در دست ما است.

وی با اشاره به این که ابزار "عوارض" بر اساس قانون و بودجه در اختیارمان قرار داده شده که از آن استفاده نکرده ایم، گفت: نه تنها هیچ عوارضی فعلا برای سنگ آهن وضع نکرده ایم، برعکس 30 درصد عوارض کنسانتره با توجه به این که فرآوری است، صفر شده است.

معاون معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: عوارض گندله را هم که 30 درصد است اگر سال آینده طرح های گندله سازی به بهره برداری برسد، به صفر می رسانیم.

سرقینی با اشاره به حذف معافیت مالیاتی برای جلوگیری از خام فروشی، تصریح کرد: یک ابزاری به عنوان معافیت مالیاتی داریم که از آن استفاده کردیم و معافیت مالیاتی را حذف کردیم، ولی فعلا عوارضی بسته نشده است.

وی افزود: برای جلوگیری از خام فروشی سنگ آهن، معافیت مالیاتی را از مواد معدنی خام برداشتیم تا تولیدکنندگان سنگ آهن تشویق شوند سنگ آهن را در بازار داخل ایران بفروشند.

معاون معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت درمورد تلاش معدن داران برای صادرات سنگ آهن، اظهار کرد: مانع صادرات نیستیم؛ توصیه ما این است که با قیمت های پایین صادرات به صرفه نیست و بهتر است که با عرضه سنگ آهن به خریداران داخلی، این ماده معدنی تبدیل به کنسانتره، گندله و فولاد شود و سپس فولاد را صادر کنیم که ارزش افزوده بیشتر دارد.

سرقینی در پایان خاطرنشان کرد: ما به دنبال درآمد بیشتر و افزایش ارزش افزوده هستیم.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید