Performancing Metrics

رانت خواری و نبود شفاف سازی اقتصادی مانع رونق کسب و کار هستند | اتاق خبر
کد خبر: 302109
تاریخ انتشار: 23 آذر 1394 - 14:51
محمدتقی مقدم فرد
محمدتقی مقدم فرد در گفت و گو با اتاق خبر: رانت خواری، نبود شفاف سازی مالی و نقدینگی، بالا بودن قیمت تمام شده محصولات و کاهش بهره وری از جمله این عوامل هستند.

عضو هیأت رئیسه اتاق زنجان درخصوص عوامل بازدارنده فضای کسب و کار در کشور گفت: رانت خواری، نبود شفاف سازی مالی و نقدینگی، بالا بودن قیمت تمام شده محصولات و کاهش بهره وری از جمله این عوامل هستند.

محمدتقی مقدم فرد در گفت و گو با اتاق خبر افزود:  از آنجایی که نیروی انسانی ماهری در کشور وجود دارد با تزریق پول ارزان و تغییر در سیاست های مالیاتی و قانون کار می توان شاهد رونق در فضای کسب و کار بود.

وی راهکار خروج از رکود را ارائه راه حل از جانب کارشناسان اقتصادی خبره دانست و اذعان داشت: برای خروج از این بحران نیاز به کار تخصصی و تیمی است تا بتوانیم تولیدکنندگان خود را وارد رقابت جهانی کنیم.

به گفته وی؛ کشورهایی همچون آلمان و ژاپن از نعمت های خدادادی به مانند کشور ما برخوردار نیستند ولی با اقدام کارشناسانه به توسعه و پیشرفت اقتصادی رسیده اند.

عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی زنجان در خصوص اظهارات دولت به منظور تقویت بخش خصوصی، اظهار داشت: این گفته ها در حد شعار هستند و حتی طبق اصل 44 قانون اساسی که واحدهایی را به افرادی نالایق  واگذار شد که درنتیجه تولید در کشور رونق نگرفت.  همچنین از آنجایی که انگیزه لازم برای تولیدکنندگان در کشور نیست، آن ها به واسطه گری رو می آورند.

مقدم فرد در رابطه با تفکیک وزارت بازرگانی از وزرات صنعت گفت: کاملا با این امر موافقم. در زمانی که دو وزارتخانه ادغام هستند؛ کار تخصصی صورت  نمی گیرد. ادغام با هزینه هایی همراه بوده ولی از آنجایی که همان پرسنل و ساختمان ها باقی هستند؛ تفکیک هزینه ای نخواهد داشت.

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید