Performancing Metrics

ادعای امریکا مبنی بر انزوای بین المللی مسکو کذب محض است | اتاق خبر
کد خبر: 302267
تاریخ انتشار: 24 آذر 1394 - 10:38
وزارت امور خارجه روسیه روز دوشنبه در بیانیه ای اظهارات مقام های آمریکایی درباره انزوای بین المللی کسکو را رد کرد و آن را کذب محض خواند.

وزارت امور خارجه روسیه روز دوشنبه در بیانیه ای اظهارات مقام های آمریکایی درباره انزوای بین المللی کسکو را رد کرد و آن را کذب محض خواند.

در بیانیه گفته شده است: اظهارات مقامهای امریکایی ازجمله سخنگوی کاخ سفید درباره سفر آتی جان کری وزیر امور خارجه این کشور به مسکو حیرت آور است.
جان کری وزیر خارجه آمریکا روز سه شنبه برای دیدار با سرگئی لاوروف همتای روس خود و گفت و گو در باره مسایل مهم بین المللی از جمله مساله سوریه و مبارزه با داعش به مسکو می آید.
در بیانیه اضافه شده است: این اظهارات به ویژه ادعاهای آمریکا مبنی بر انزوای روسیه در عرصه بین المللی احمقانه می نماید.با توجه به این که وزیر خارجه آمریکا در طول هفت ماه دو سفر به مسکو داشت که هر دو دیدار به درخواست وی بوده است، این گونه رفتار تبلیغاتی واشنگتن مضحک است.
وزارت خارجه می گوید: بارها اعلام کرده ایم که روسیه برای همکاری سازنده آمادگی دارد اما این همکاری فقط بر اساس اصول برابری احترام متقابل امکانپذیر است. واشنگتن هر چقدر که می خواهد می تواند خود را در باره کارایی تحریم ها در مورد روسیه متقاعد کند
«روسیه در تعیین عرصه های برای همکاری با امریکا همانند گذشته به منافع خود ازجمله تقویت مناسبات و امنیت بین المللی توجه می کند. این امر به مساله سوریه هم مربوط می شود که واشنگتن درصدد کسب حمایت کشورهای دیگر از رویکردهای خود برای حل ان است.»
در بیانیه امده است: در جریان مذاکرات وزیر خارجه روسیه با همتای امریکایی خود امید می رود کری موضع صریح واشنگتن را در مساله سوریه اعلام کند.
روابط روسیه و آمریکا در دو سال اخیر به دلیل مختلف از جمله مساله اوکراین ، آغاز استقرار سامانه پدافند موشکی آمریکا در اروپا و در ماه های اخیر در زمینه بحران سوریه و حمله به مواضع داعش در این کشور پرتنش شده است.

منبع: ایرنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید