Performancing Metrics

راهبردهای معدنی خراسان جنوبی با افق بلند مدت تدوین شود | اتاق خبر
کد خبر: 302295
تاریخ انتشار: 24 آذر 1394 - 13:29
مدیرکل دفتر هماهنگی اقتصادی استانداری:
مدیرکل دفتر هماهنگی اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: باید راهبردهای معدنی استان با افق بلند مدت تهیه شود که در این صورت میزان سرمایه گذاری، ورود تکنولوژی و شناخت بازار به نیاز مواد معدنی در تدوین راهبرد مفید و موثر خواهد بود.

به گزارش اتاق خبر حسین موهبتی روز دوشنبه در جمع فعالان بخش معدن و صنایع معدنی خراسان جنوبی در بیرجند، افزود: شرایط سرمایه گذاری در تمام زمینه ها به ویژه در بخش معدن بسیار سخت است.
وی با بیان اینکه رویکرد صنعت و معدن استان از سال گذشته تاکنون جهشی بود، گفت: شاهد فعالیت سرمایه گذار خارجی از جمله یک سرمایه گذار چینی در واحد چدن خوسف هستیم و بعد از گذشت یکسال پیشرفت فیزیکی پروژه به 85 درصد رسید.
وی اظهار کرد: در بحث سرمایه گذاری جدید هر اندازه به جانمایی طرح ها بیشتر توجه شود به همان اندازه تولید با حداکثر صرفه اقتصادی انجام می گیرد.
موهبتی ادامه داد: همچنین وجود زیرساخت های مورد نیاز واحدهای فناوری و صنایع پایین دستی در کنار مواد معدنی استخراج شده هزینه حمل و نقل را به حداقل می رساند و به افزایش رقابت پذیری محصولات تولیدی کمک می کند.
وی بر توجه به زیرساخت های مورد نیاز بخش معدن تاکید کرد و یادآور شد: در استان معادن متعددی وجود دارد که از نظر اقتصادی نزدیکی به معدن و بازار فروش بسیار مهم است.
وی اضافه کرد: با آماده کردن زیرساخت های مورد نیاز در این حوزه و با عرضه محصول با کیفیت به بازار، انگیزه در سرمایه گذاران بخش معدن تقویت، منجر به افزایش تولید داخلی و ارزش افزوده می شود.
وی یکی از سیاست های دولت یازدهم را تقویت بخش خصوصی ذکر کرد و یادآور شد: امروزه در بستر سیاستگذاری های نظام جمهوری اسلامی برنامه با افق 1404 تدوین شد که در آن تقویت بخش خصوصی مورد توجه است.
موهبتی اضافه کرد: همچنین در زیرساخت های افق 1404 بحث اقتصاد مقاومتی با هدف توانمندسازی و تقویت بخش خصوصی و تشویق فعالیت بنگاه های اقتصادی لحاظ شده است.
وی افزود: امروز باید بر اساس افق بلند مدت برنامه داشته باشیم و حرکت کنیم که در این راستا در بحث سیاست های اقتصاد مقاومتی بخش معدن می تواند در زمینه اشتغال و ارزش افزوده بسیار موثر واقع شود. 
ذخیره قطعی مواد معدنی خراسان جنوبی 2.4میلیارد تن است که شامل سنگ های تزئینی، زغالسنگ، مس ، طلا، سرب و روی، گچ، سلیس، خاک های صنعتی و ...است.هم اکنون 420 معدن در استان دارای پروانه بهره برداری است.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید