Performancing Metrics

ادامه مذاکرات با پاکستان برای افزایش امنیت منطقه ضروری است | اتاق خبر
کد خبر: 302305
تاریخ انتشار: 24 آذر 1394 - 14:23
وزیرخارجه هند:
وزیر خارجه هند ادامه مذاکرات بین هند و پاکستان را برای برقراری صلح و ثبات منطقه ضروری دانست و افزود: گفت وگو بین دو کشور برای افزایش امنیت منطقه بین دهلی نو - اسلام آباد ادامه می یابد.

به گزارش اتاق خبر، خانم «سوشما سوراج» روز دوشنبه در مجلس هند با ارائه گزارشی از سفرش به پاکستان گفت:مشکلات و اختلاف های هند و پاکستان صلح و ثبات در منطقه آسیای غربی را تحت تاثیر قرار داده است .
وی یادآورشد: مذاکرات بین دو کشور به رغم وجود مشکلات و براساس اعتماد متقابل آغاز شده است .
وزیر خارجه هند به مذاکرات مشاوران امنیت ملی هند و پاکستان اشاره کرد و ادامه داد: مقام های امنیتی دو کشور گفت وگوها را در فضای مناسبی و با محوریت تروریسم انجام دادند.
«نارندرا مودی» نخست وزیر هند و نواز شریف همتای پاکستانی وی درماه ژوئیه امسال در حاشیه اجلاس شانگهای در اوفای روسیه برای دیدار مشاوران امنیت ملی دو کشور به توافق رسیدند.
این نشست به دلیل اصرار مشاور امنیت ملی پاکستان برای دیدار با رهبران گروه حریت کشمیر قبل از برگزاری ، لغو شد.
ملاقات اخیر «نارندرا مودی» نخست وزیر هند و همتای پاکستانی وی که برای دومین بار در سال جاری میلادی در حاشیه نشست پاریس برگزار شد ، بستر دیدار مشاوران امنیت ملی دو کشور در بانکوک و سفر سوشما سواراج وزیر امور خارجه هند به کنفرانس افغانستان در اسلام آباد را فراهم کرد.
هند و پاکستان از زمان استقلال در سال 1947 تاکنون سه بار با هم وارد جنگ شده اند که دوبار آن بر سر کشمیر بوده است .
بخشی از کشمیر درخاک هند و بخش دیگر در پاکستان است ولی هر دو کشور ادعای مالکیت بر کل کشمیر را دارند و همین موضوع یکی از علل اصلی مناقشه دیرینه میان دهلی نو و اسلام آباد از زمان استقلال پاکستان در سال 1947 میلادی تاکنون بوده است .

 

منبع:ایرنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید