Performancing Metrics

چراغ شاخص آلودگی ایستگاه های سنجش هوا در مشهد زرد شد | اتاق خبر
کد خبر: 302319
تاریخ انتشار: 24 آذر 1394 - 15:44
ایستگاه های سنجش آلاینده های زیست محیطی مشهد مقدس شاخص کلی هوای امروز این شهر را برای گروه های حساس در وضعیت هشدار نشان داد.

ایستگاه های سنجش آلاینده های زیست محیطی مشهد مقدس شاخص کلی هوای امروز این شهر را برای گروه های حساس در وضعیت هشدار نشان داد.

صبح سه شنبه برخی از ایستگاه های سنجش آلاینده های زیست محیطی مشهد مقدس به مرز هشدار رسید و شاخص کلی هوای امروز پایتخت معنوی ایران با عدد شاخص ۱۰۲ اِی. کیو. آی را برای گروه های حساس شهر ناسالم کرد.

در همین راستا مدیر محیط زیست شهری و توسعه پایدار شهرداری مشهد اظهار کرد: ایستگاه های رسالت و مفتح با ۱۴۰ و ۱۳۶ اِی. کیو. آی بیشترین آلودگی امروز صبح مشهد را به ثبت رساندند.

محمد پذیرا خاطرنشان کرد: ایستگاه های سمزقند و آوینی با ۱۱۲، ساختمان ۱۱۱ و حرم با شاخص ۱۰۴ اِی. کیو. آی دیگر ایستگاه های آلوده امروز مشهد هستند.

وی با اشاره به اینکه هوای امروز مشهد نسبت به روز گذشته در حد عدد شاخص شش اِی. کیو. آی پاک تر است، تاکید کرد: خوشبختانه هیچ یک از ایستگاه های سنجش آلاینده های زیست محیطی مشهد به شاخص های بین ۱۵۱ تا ۲۰۰ اِی. کیو. آی که وضعیتی ناسالم برای تمام گروه ها است، نرسیدند.

وی با اشاره به اینکه شهروندان از ورزش در هوای آزاد در هوای آلوده خودداری کنند، گفت: شهروندان سالخورده، بیماران قلبی و تنفسی، کودکان، زنان باردار و سالمندان تا حد امکان از منزل خارج نشده و از ترددهای غیرضروری پرهیز کنند.

پذیرا با درخواست از شهروندان در استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و خودداری از استفاده از وسایل نقلیه شخصی اظهار کرد: تردد خودروهای تک سرنشین بیشترین عامل آلودگی هوای کلان شهرها است.

 عددشاخص کیفیت هوای پاک صفر تا ۵۰ اِی. کیو. آی، هوای سالم ۵۱ تا ۱۰۰ اِی. کیو. آی، ناسالم برای گروه های حساس(هشدار) ۱۰۱ تا ۱۵۰ اِی. کیو. آی، ناسالم برای تمام گروه ها(هشدار) ۱۵۱ تا ۲۰۰ اِی. کیو. آی، بسیار ناسالم (اضطرار) ۲۰۱ تا ۳۰۰ اِی. کیو. آی و خطرناک (بحران) بیشتر از ۳۰۰ اِی. کیو. آی است.

منبع: مهر

نظرات
ADS
ADS
پربازدید