Performancing Metrics

اعتراف حکومت اقلیم به شکست در توسعه بخش خصوصی کردستان عراق | اتاق خبر
کد خبر: 302478
تاریخ انتشار: 25 آذر 1394 - 13:47
حکومت اقلیم قصد دارد سیاست های خود را در توسعه بخش خصوصی اصلاح کرده و در تلاش برای ترک این حوزه و واگذاری آن به بخش خصوصی است.

معاون نخست وزیر اقلیم کردستان عراق، در جمع بازرگانان آمریکایی که برای برگزاری سمینار توسعه روابط اقتصادی اقلیم با آمریکا به اربیل سفر کرده اند، از شکست برنامه های حکومت اقلیم در توسعه بخش خصوصی خبر داد و گفت: حکومت اقلیم قصد دارد سیاست های خود را در توسعه بخش خصوصی اصلاح کرده و در تلاش برای ترک این حوزه و واگذاری آن به بخش خصوصی است.

قباد طالبانی فرزند جلال طالبانی رئیس جمهور سابق عراق، تاکید کرد که بحران های متعددی مانند بیکاری، تنش های سیاسی و نبود بودجه، گریبان اقلیم را گرفته است، اما دولت اقلیم در تلاشی گسترده برای حل این مشکلات است.
هیات بازرگانان آمریکایی که از روز دوشنبه در اربیل بسر می برد، با اتاق های بازرگانی اقلیم کردستان عراق در قالب سمینار، نشست های مشترکی برگزار کرده و برای زمینه سازی حضور شرکت های آمریکایی در عرصه های استراتژیک اقتصادی اقلیم در تلاش است.
معاون نخست وزیر اقلیم کردستان عراق با اشاره به حضور هیات اقتصادی آمریکایی در منطقه اقلیم، این حضور را نشانگر روابط راهبردی اقلیم با آمریکا دانست.
حکومت محلی منطقه اقلیم کردستان عراق، از اواسط سالجاری میلادی در حال فروش نفت از این منطقه بدون دخالت دولت مرکزی عراق است، با اینحال همچنان درگیر بحران اقتصادی فزاینده ای است که طی دو ماه گذشته منجر به اعتراضات گسترده شهروندان کرد و ناآرامی های اجتماعی شد.
آمریکایی ها از اوایل دهه 90 میلادی قرن گذشته و به دنبال اعلام منطقه پرواز ممنوع بر فراز کردستان عراق، تاکنون نفوذ زیادی در بخش های مختلف منطقه کردستان عراق داشته اند و به نظر می رسد، کردهای عراقی اکنون برای رهایی از بحران اقتصادی، به کمک های آمریکا امید بسته اند.

منبع: ایرنا 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید