Performancing Metrics

هنرمندان عرصه تئاتر دین‌شان را به مدافعان حرم ادا می‌کنند | اتاق خبر
کد خبر: 302607
تاریخ انتشار: 5 دی 1394 - 13:43
صلاحی در اختتامیه سوگواره «خمسه»:
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در مراسم اختتامیه دومین سوگواره خمسه تاکید کرد که هنرمندان عرصه تئاتر ایران دین خود را به مدافعان حرم و مبارزان با گروه‌های تروریستی ادا می‌کنند.

به گزارش اتاق خبر، محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران شب گذشته ۲۴ آذرماه در مراسم اختتامیه دومین سوگواره «خمسه» عنوان کرد: سرآمد تمام جلوه های هنر در سرزمین ما وجود دارد و یکی از جلوه های الهام بخش هنر، تئاتر است که به صورت زنده اجرا می شود اما ما در کشورمان از هنر نمایش برای بیان مفاهیم مختلف کم بهره می گیریم. در بسیاری از کشورها و شهرهای بزرگ شاهد اجرای ۱۰۰ نمایش در هر شب هستیم در حالیکه با وجود مضامین مختلفی که در کشور ما وجود دارد و می توان از آنها در اجرای تئاتر استفاده کرد ما شاهد اجراهای اندکی در شهر تهران هستیم.

وی ادامه داد: مضامینی چون اخلاق شهروندی، سبک زندگی و... می تواند دستمایه آثار مختلف نمایشی قرار گیرد. ما در سال های گذشته حتی در ماه های محرم و صفر نیز اجرای آثار نمایشی مان را تعطیل می کردیم درحالیکه موضوعات و مضامین مختلفی مناسب اجرا در این ایام وجود دارد که باید به آنها توجه کرد. به عنوان نمونه از روز تشییع باشکوه شهدای غواص ما تصمیم گرفتیم نمایشی را در این باره به صحنه ببریم. از زمانی که تصمیم به اجرای این اثر نمایشی گرفته شد تا روزی که این نمایش با نام «دریادلان» در دریاچه خلیج فارس به صحنه رفت تنها ۴۵ روز طول کشید. درباره حادثه منا نیز همین طور عمل کردیم که جای خرسندی و تشکر دارد.

صلاحی با اشاره به تعامل و همکاری شهرداری تهران با سازمان فرهنگی هنری شهرداری عنوان کرد: خوشبختانه شهردار تهران در زمینه فعالیت های هنری با ما همراه است. حتی ما درخواست کردیم که پردیس صبا و خاوران را که امکانات بسیاری دارند در اختیار ما قرار دهند که این اتفاق افتاد.

وی درباره اجراهایی که از ابتدای سال به صحنه رفته اند، توضیح داد: در این ۷ - ۸ ماهی که از ابتدای سال گذشته ما بیش از ۱۳۰۰ اجرا در قالب جشنواره های مختلفی که زیر نظر سازمان فرهنگی هنری برگزار شده اند، داشته ایم. اما باز هم این تعداد اجراها به نسبت ظرفیت شهر تهران کم هستند و باید بیشتر روی اجرای نمایش ها برنامه ریزی کرد.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درباره پرداختن به موضوع عاشورا در آثار نمایشی بیان کرد: واقعیت این است که ما مفهوم عینی «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» را تا زمانی که اتفاقات اخیر در دنیا رخ نداده بود، درک نمی کردیم. حال می‌بینیم افراد خبیثی به اسم اسلام چه جنایت ها که نمی کنند. هرکس آرامش فردی را در دنیا به هم بزند به هیچ دینی اعتقاد ندارد و این افراد حتی پست تر از حیوان هستند. اگر کسی جلو آنها نایستد نه تنها منطقه بلکه کل دنیا را به آتش می کشند. بنابراین افرادی که جلوی جنایات اینها را می گیرند بسیار ارزشمند هستند و باید قدر ببینند.

صالحی در پایان صحبت هایش متذکر شد: داستان عاشورا داستان کریمان و لعیمان است و در دنیای امروز نیز کریم ترین افراد، کسانی همچون سردار همدانی هستند که در سن بازنشستگی و میانسالی می روند مقابل افراد لعیم می‌ایستند و مبارزه می کنند. خوشبختانه هنرمندان عرصه نمایش نیز دینشان را به این افراد ادا می کنند و آثاری در بزرگداشت این عزیزان به صحنه می برند.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید