Performancing Metrics

سازمان ملل از اعزام نیرو به بروندی صرفنظر کرد | اتاق خبر
کد خبر: 302772
تاریخ انتشار: 26 آذر 1394 - 07:26
بان کی مون دبیر کل سازمان ملل با حضور در یک کنفرانس خبری در نیویورک گفت این سازمان فعلاً هیچ نیروی نظامی به بروندی اعزام نمی کند.

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل با حضور در یک کنفرانس خبری در نیویورک گفت این سازمان فعلاً هیچ نیروی نظامی به بروندی اعزام نمی کند.

به گزارش اتاق خبر و به نقل از رویترز، دبیر کل سازمان ملل متحد درخواست کرد مذاکرات فوری درباره جنگ داخلی بروندی انجام شود.

بان کی مون گفت این سازمان فعلا از اعزام نیروهای صلح بان سازمان ملل به بروندی صرف نظر کرده است و تا برقراری صلح در این کشور هیچ نیرویی به این کشور نخواهد رفت.

وی که در یک کنفرانس خبری در نیویورک صحبت می کرد از اعزام مشاور ویژه خود جمال بنومار به بروندی برای مذاکره با مقامات دولتی این کشور خبر داد. بان کی مون افزود ماموریت بنومار برگزاری مذاکراتی با حضور کشورهای عضو اتحادیه آفریقا برای بررسی اوضاع جنگ داخلی در بروندی است.

دبیر کل سازمان ملل از کشورهای منطقه نیز خواست با راه حل سیاسی به مناقشه بروندی پایان دهند. وی حوادث چند هفته اخیر بروندی را دلسردکننده عنوان کرد و گفت جنگ داخلی در بروندی کشورهای دیگر منطقه را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

بعد از اعلام ابقای پیر کورونزیزا رئیس جمهور بروندی برای سومین دوره پیاپی، مخالفان وی به این اقدام اعتراض کردند که این امر به بروز خشونت هایی در این کشور آفریقایی منجر شد. مخالفان می گویند رئیس جمهور وضعیت دیکتاتوری در کشور ایجاد کرده است.

منبع: مهر

نظرات
ADS
ADS
پربازدید