Performancing Metrics

آموزش و پرورش اصلی ترین نهاد برای تولید دانش در جامعه است | اتاق خبر
کد خبر: 302827
تاریخ انتشار: 26 آذر 1394 - 09:35
نماینده قروه در مجلس:
نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش و پرورش اصلی ترین و یگانه محور تولید دانش در جامعه است.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش و پرورش اصلی ترین و یگانه محور تولید دانش در جامعه است.

به گزارش اتاق خبر و به نقل از مهر، حامد قادرمرزی شامگاه چهارشنبه در جریان برگزاری جشن ستارگان در شهرستان قروه اظهار داشت: آموزش و پرورش اصلی ترین و یگانه محور تولید دانش در جامعه است، نهادی که مسئولیتی خطیر و بزرگ بر عهده داشته و دارد، چرا که اصولاً بعد از خانواده این آموزش و پرورش است که آینده سازان این مملکت را به سوی ساختن و پردازش فکری، راهی و سوق می دهد.

وی آموزش و پرورش را پرورش دهنده پایه های فرهنگ در جامعه دانست و افزود: باید دانست که آموزش و پرورش در تمامی زوایای جامعه بشری نقش وجودی محکمی دارد.

وی گفت: از اجتماعی کردن فرد تا شناخت فرهنگ، پذیرش مسئولیت، اتکا به خود نه دیگران، تحمل و پایداری در برابر مشکلات، اظهار عقاید مطابق با قانون رفتاری، فهم در درک بهتر جامعه و ... همه و همه بر عهده سیستم آموزشی می باشد که اگر مسئولان این نهاد بسیار مهم، توجه و اهمیت کار خود را در جامعه بدانند مسلماً آینده سازان کشور دست پر به عرصه اجتماع وارد می شوند.

به گفته قادرمرزی اصلی ترین و اولویت دارترین وظیفه این نهاد آموزشی در اجتماعی کردن دانش آموزان است و به همین دلیل باید در این راستا از تمامی ظرفیت های در اختیار بهره برداری شود.

وی اجتماعی کردن را فرآیندی برای انتقال ویژگی های فرهنگی یک جامعه از نسلی به نسل دیگر و فراهم آوردن امکان تعامل و استمرار فرهنگ و نیز تربیت افراد برای ایفای نقشها و احراز پایگاه های مختلف اجتماعی دانست.

به گفته قادرمرزی امروزه دغدغه اصلی خانواده ها تأمین امنیت آینده فرزندانشان است، آینده ای که جز با دانش و آگاهی به دست نخواهد آمد.

منبع: مهر

نظرات
ADS
ADS
پربازدید