Performancing Metrics

گفت وگو تنها راه حل مقابله با بحران های منطقه | اتاق خبر
کد خبر: 302963
تاریخ انتشار: 27 آذر 1394 - 23:17
رئیس مرکزاسلامی انگلیس در نشستی خبری تأکید کرد:
حجت الاسلام والمسلمین «محمدعلی شمالی» رییس مرکز اسلامی انگلیس، عصر پنجشنبه در نشستی خبری در لندن، ضمن تبیین دومین نامه رهبر معظم انقلاب به عموم جوانان در کشورهای غربی، به مخالفت اسلام با تروریسم اشاره و بر لزوم گفت وگوها به منظور حل بحران های منطقه تأکید

 اتاق خبر: حجت الاسلام والمسلمین «محمدعلی شمالی» رییس مرکز اسلامی انگلیس، عصر پنجشنبه در نشستی خبری در لندن، ضمن تبیین دومین نامه رهبر معظم انقلاب به عموم جوانان در کشورهای غربی، به مخالفت اسلام با تروریسم اشاره و بر لزوم گفت وگوها به منظور حل بحران های منطقه تأکید کرد.

بنابراین گزارش حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی شمالی در ابتدای اظهاراتش در این نشست خبری گفت: ما از اتفاقات تروریستی اخیر که در پاریس، خاورمیانه، شمال آفریقا و اخیرا در نیجریه رخ داده است متأثر هستیم.
وی افزود: به نظر می رسد برخی هنوز از گذشته عبرت نگرفته و تصویر می کنند که با زور و جنگ و تروریسم می توانند پیروز شوند.
حجت الاسلام و المسلمین شمالی در همین حال شمار حامیان صلح در عصر کنونی را کم ندانست و از آنان به عنوان برکت روزگار امروز یادکرد.
رییس مرکز اسلامی انگلیس در ادامه ضمن تبیین نامه حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی اشاره کرد و گفت: این نامه پس از واقعه پاریس منتشر شد، همان طور که نامه پیش از آن نیز پس از حملات 'شارلی ابدو' در پاریس منتشر گردید که در آن نیز تروریسم محکوم شده است.
وی تصریح کرد: ما از اینکه هرگونه حملات تروریستی را محکوم کنیم، ابایی نداریم اما متأسفانه برخی ها ترجیح می دهند که در موضعشان گزینشی عمل کنند و حتی با تروریست ها همکاری کنند.
شمالی تصریح کرد: هیچ نوعی از تروریسم در اسلام جایگاهی ندارد و تمام رهبران اسلامی به این موضوع اذعان داشته اند.
رئیس مرکز اسلامی انگلیس از دیگر نکات مطرح شده در نامه مقام معظم رهبری را اجتناب از شتاب زدگی در مقابله با تروریسم خواند و گفت: این مساله نیازمند شناخت، برنامه ریزی و درک صحیح از شرایط است؛ اگر تصور کنیم که صرفا با حمله نظامی می توانیم با تروریست ها مقابله کنیم در آن صورت همان اشتباه تروریست ها را مرتکب شده ایم.
نماینده مقام معظم رهبری در انگلیس سومین نکته این نامه را گسترش سیاست های محدودکننده اقلیت مسلمانان در جوامع غربی معرفی و تصریح کرد که این اقدامات سبب تشدید فضای تنفر و بازی در میدان تروریست ها خواهد شد.
وی تصریح کرد: تروریست ها خواهان ایجاد فاصله میان جوامع غربی و مسلمانان هستند و در این رابطه هر چه این فاصله بیشتر شود، احتمال پیروزی تروریست ها بیشتر خواهد شد.
رئیس مرکز اسلامی انگلیس همچنین خطاب قرار دادن جوانان را از ویژگی های برجسته نامه حضرت آیت الله خامنه ای برشمرد و تصریح کرد: مقام معظم رهبری با امید به ظرفیت های جوانان، از آن ها می خواهد تا با افزایش آگاهی نسبت به دنیای اسلام، رابطه ای بر اساس اعتماد، امید و احترام ایجاد کنند.
حجت الاسلام و المسلمین شمالی در ادامه این نشست به سووالات خبرنگاران رسانه های گروهی شرکت کننده در این نشست خبری که در محل مرکزی اسلامی انگلیس برگزار شد، پاسخ داد.
وی در پاسخ به سووالی در مورد وظیفه مسلمانان در رابطه با گسترش اسلام هراسی در غرب گفت: اسلام هراسی یک واقعیت است اما نباید در بیان آن مبالغه کرد.
حجت الاسلام و المسلمین شمالی تصریح کرد: مسلمانان می توانند با همگرایی و ارتباط با سالم اندیشان غربی و نخبگان دینی، پیام صلح اسلام را گسترش دهند.
رئیس مرکز اسلامی انگلیس اظهار داشت: نباید توقع داشت که جامعه غرب در شناخت تروریسم و افراط گرایی با ما اشتراک نظر داشته باشد؛ اما گذشت زمان و گفت وگوها می تواند زمینه را برای تحقق این شناخت فراهم آورد.
وی افزود: در عین حال ما باید نشان دهیم که اسلام و غرب مشکلی ندارند و ما تنها از مسلمانان حمایت نمی کنیم.
رییس مرکز اسلامی انگلیس ادامه داد: ما باید نشان دهیم که مدافع دنیایی بهتر، عاری از اختلافات و جنگ و حامی گفت وگو و تعامل هستیم.
حجت الاسلام و المسلمین شمالی در پاسخ به سووال دیگری مبنی بر نقش جوامع غربی در تقابل با افراط گرایی، به نامه مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: جوامع غربی باید تلاش کنند تا ضمن اجتناب از هدف قرار دادن مسلمانان، به دام تروریست ها نیفتند.
رئیس مرکز اسلامی انگلیس همچنین در پاسخ سووالی در مورد تشکیل به اصطلاح 'ائتلاف اسلامی مبارزه با تروریسم به رهبری عربستان '، گفت: ما مخالف تروریسم هستیم و از گفت وگوها برای حل بحران های منطقه ای حمایت می کنیم.
وی در همین رابطه حل بحران سوریه را در گرو گفت وگوهای ملی میان جریانات سوری دانست.
حجت الاسلام والمسلمین شمالی همچنین دامن زدن به اختلافات را گزینه مناسبی برای حل مشکلات منطقه ای ندانست و تصریح کرد که با گفت وگو می توان بر اندیشه افراد تسلط یافت و بر معادلات سیاسی تأثیرگذار بود.
در پایان این برنامه که با حضور شماری از رسانه بین المللی صورت گرفت، حجت الاسلام و المسلمین شمالی همچنین میلاد فرخنده حضرت عیسی (ع) را به مسیحیان جهان تبریک گفت.

منبع: ایرنا 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید