Performancing Metrics

کشته شدن ۲۴ نفر در عملیات نیروهای دولتی در جنوب شرقی ترکیه | اتاق خبر
کد خبر: 302977
تاریخ انتشار: 28 آذر 1394 - 01:17
خبرگزاری دولتی ترکیه (آناتولی) می گوید بر اثر درگیری بین نیروهای دولتی و شورشیان کرد در دو شهر جنوب شرقی این کشور ۲۴ نفر کشته شده اند.

به گزارش اتاق خبر ،خبرگزاری دولتی ترکیه (آناتولی) می گوید بر اثر درگیری بین نیروهای دولتی و شورشیان کرد در دو شهر جنوب شرقی این کشور ۲۴ نفر کشته شده اند.

این در حالی است که احمد داووداغلو، نخست وزیر ترکیه از عزم کشورش برای مقابله با شورشیان کرد جنوب شرقی این کشور خبر داده است. به گفته احمد داووداغلو هدف عملیات دولتی، جلوگیری از گسترش درگیری های موجود در سوریه و عراق به این کشور است.

یکی از ساکنان شهر جزیره (جزیره ابن عمر) در جنوب شرقی ترکیه و در مرز این کشور با عراق و سوریه می گوید: «این سیاست ها به نظرم اشتباه است. فشار بر روی کردها به حد غیر قابل قبولی رسیده است. چرا نمی توانیم با یکدیگر شریک باشیم؟ دیگر کافی است. ما خواستار صلح هستیم.»

از زمان شکسته شدن آتش بس بین دولت ترکیه و شورشیان حزب کارگران این کشور (پ کا کا) در ماه ژوئیه، مناطق جنوب شرقی ترکیه از جمله شهرهای دیاربکر، سیلوپی و جزیره شاهد درگیری نیروهای امنیتی و شورشیان کرد و به اجرا گذاشته شدن دهها مورد حکومت نظامی بوده است.

در همین حال روزنامه های نزدیک به دولت ترکیه از عملیات نیروهای دولتی در جنوب شرق این کشور به عنوان عملیات پاکسازی کامل یاد کرده اند.

هر چند دولت ترکیه می گوید که در جریان عملیات خود در مناطق کردنشین این کشور تنها “تروریستها” را مورد هدف قرار می دهد اما بسیاری از ساکنان این مناطق می گویند که هدف عملیات نیروهای دولتی تنها شورشیان مسلح نیست.

درگیریهای میان حزب کارگران ترکیه (پ کا کا) و دولت مرکزی ترکیه در سال ۱۹۸۴ آغاز شد و تاکنون ۴۰ هزار نفر در این مناقشه کشته شده اند.

 

منبع:یورونیوز

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید