Performancing Metrics

تاکید دو نامزد جمهوریخواه و دموکرات بر اشتباه بودن جنگ های آمریکا در خاورمیانه | اتاق خبر
کد خبر: 303497
تاریخ انتشار: 30 آذر 1394 - 08:43
دو تن از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از هر دو حزب اصلی این کشور روز یکشنبه تاکید کردند که مداخله های آمریکا در خاورمیانه اشتباه بوده است.

دو تن از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از هر دو حزب اصلی این کشور روز یکشنبه تاکید کردند که مداخله های آمریکا در خاورمیانه اشتباه بوده است.


به گزارش اتاق خبر و به نقل از رویترز، دونالد ترامپ و برنی سندرز گفتند که اگر معمر قذافی و صدام حسین در قدرت بودند خاورمیانه امروز بسیار آرام تر بود.
به گزارش رویترز ، این اظهار نظرها بیانگر شک و تردیدهای فزاینده در خصوص جنگ های آمریکایی است که خطوط حزبی را در نوردیده است.
دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه و برنی سندرز نامزد دموکرات بطور جداگانه در اظهاراتی تاکید کردند که به دلیل جنگ های آمریکا در خاورمیانه امروز آمریکا با تهدید بزرگتری از جانب داعش و سایر گروههای افراطی رو به رو است.
سندرز در گفت وگو با یک برنامه شبکه ان بی سی گفت: با حضور قذافی ، حسین و اسد در قدرت ، منطقه خاورمیانه بسیار باثبات تر می بود.
ترامپ نیز در همین برنامه شبکه خبری در پاسخ به سوالی در این زمینه گفت: 100 درصد منطقه با ثبات تر می بود آیا شکی در این زمینه وجود دارد ؟
این دو نامزد انتخاباتی از دو حزب جمهوریخواه و دموکرات هرچند در بسیاری از موارد اختلاف نظر دارند اما در این مورد هر دو نامزد به رای دهندگانی چشم دارند که حمله سال 2003 آمریکا به عراق را اشتباه می دانند و خواستار اجتناب از مداخله بیش از حد در خاورمیانه هستند.
سندرز که در تلاش است تا در نظرسنجی ها به هیلاری کلینتون نامزد پیشتاز دموکرات ها نزدیک شود، از کلینتون به دلیل شتاب در مداخله در خاورمیانه انتقاد کرده است.
سندرز بارها در سخنان خود حمایت کلینتون از حمله به عراق در سال 2003 را گوشزد کرده است . این درحالی است که خود کلینتون نیز حمایت خود را از حمله به عراق اشتباه خوانده است.
سندرز همچنین از حملات هوایی آمریکا به لیلی در سال 2011 زمانی که کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا بود انتقاد کرده است.
باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه در آخرین کنفرانس مطبوعاتی خود در سال 2015 گفت، اگر آمریکا در لیبی دخالت نمی کرد الان در لیبی نیز شرایطی مانند سوریه حاکم بود.
وی تاکید کرد اشتباه جامعه جهانی این بود که برای بازسازی دولت در لیبی بسرعت وارد عمل نشد.
سندرز و ترامپ هر دو تاکید کردند که آمریکا بجای تلاش برای برکناری بشار اسد از قدرت باید بر شکست دادن داعش تمرکز کند.

منبع: ایرنا

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید