Performancing Metrics

روی کار آمدن دولت تدبیر و امید برگرفته از وحدت و همدلی مردم بود | اتاق خبر
کد خبر: 303522
تاریخ انتشار: 30 آذر 1394 - 09:46
آیت الله هاشمی رفسنجانی:
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن تاکید بر حفظ وحدت و یکپارچگی بین مردم به منظور همراهی هرچه بیشتر آنان با نظام و انقلاب اسلامی، روی کار آمدن دولت تدبیر و امید را نشانه وحدت و همدلی مردم دانست.

 

 

به گزارش اتاق خبر، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی عصر یکشنبه در همایش 'وحدت حوزه و دانشگاه' با تاکید بر اینکه، وحدت حوزه و دانشگاه با تعارف و همایش ایجاد نخواهد شد، گفت: باید این وحدت بصورت واقعی و عینی اتفاق بیافتد.
وی با بیان اینکه، هنوز هم بسیاری از مردم دل در گرو انقلاب و نظام اسلامی بسته اند و به آن علاقمندند، پیروزی دولت تدبیر و امید را در انتخابات ریاست جمهوری نشانه دیگری از یکپارچگی و وحدت بین مردم عنوان کرد و گفت: این درحالی بود که بسیاری از مردم پیش از روی کار آمدن این دولت مایوس و ناامید بودند.
عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با تاکید بر اینکه، با روی کار آمدن دولت فرهیخته و معتدل فعلی زیرساخت ها در حال تامین است و به کمک این دولت سد تحریم برداشته می شود، اظهارداشت: اگر این دولت نبود، تحریم ها برداشته نمی شد و روز به روز نیز اضافه می شد.
وی با تاکید بر اینکه بیش از گذشته به برداشته شدن تحریم های بین المللی نزدیک شده ایم و پس از بسته شدن پرونده هسته ای ایران دیگر مانعی وجود ندارد گفت: در آینده ای نزدیک کل تحریم ها از هم خواهد پاشید و این نتیجه وحدت و همدلی مردم است.
آیت الله هاشمی رفسنجانی با تاکید بر اینکه حدود 12 سال است که بدترین تحریم های تاریخ را دنیا علیه کشورمان وضع کرده است، اظهار کرد: با تلاش دولت بزودی رکود برداشته می شود و تورم نیز ضعیف می شود و مشکلات کشور به مرور رفع خواهد شد.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی در اسفندماه سال جاری اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب انتخابات را حق الناس دانستند، حق الناس یعنی هر کسی حق دارد رأی دهد و باید راه باز باشد تا مردم بدانند مملکت دست خودشان است.
آیت الله هاشمی رفسنجانی رمز پیروزی مردم مقابل استبداد شاهنشاهی را اتحاد و یکپارچگی دانست و گفت: اگر اکنون امنیت در کشور حاکم است، یکی از دلایل آن علاقمندی مردم به انقلاب است، البته گله ها، اعتراض ها و کمبودهایی نیز وجود دارد.
وی افزود: در حال حاضر از سطوح بالا تا پایین نظام یعنی از رهبر تا عضو شورای روستاها را مردم خودشان انتخاب می کنند، و مردم به شکل و ساختار نظام امیدوارند.
آیت الله هاشمی رفسنجانی که به مناسبت 27 آذر سالروز شهادت آیت الله مفتح سخن می گفت، وحدت حوزه و دانشگاه را یکی از اقدامات زیربنایی در دنیای اسلام دانست و افزود: آیات قرآن و خواسته پیامبر(ص) نیز این است که امت اسلامی با یکدیگر متحد باشند.
وی افزود: البته اختلاف نظر و عقیده امری طبیعی است و حق انسان است که با دریافت خود نظراتی را داشته باشد ولی آنچه که خطرناک است تنازع است، اگر اختلاف عقاید و نزاع بین یک امت وجود داشته باشد، خطرناک است که متأسفانه دنیای اسلام به اینجا رسیده است.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت با بیان اینکه، سنی و شیعه در مسائل اسلامی با یکدیگر اختلاف کمی دارند، گفت: قرآن، خدا، قبله، معاد یکی است و اختلافاتی که وجود دارد ممکن است در فتوای مراجع شیعه هم باشد.
آیت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به اینکه، فرقه وهابی از طریق افکار نادرست افراطی که رهبرشان در قرون قبل مطرح کرده است دوباره ظاهر شده است، تاکید کرد: این فرقه با افکار منحط اسلام را آلوده کرده و در حال حاضر فضای جهان را به ناامنی سوق داده است.
وی با بیان اینکه، در سوره انفال توصیه شده است که خود و حکومت تان را دچار شکست نکنید، به وضعیت کشورهای اطراف ایران از جمله افغانستان، یمن، عراق، بحرین، سوریه، لبنان، لیبی و نیجریه اشاره کرد و گفت: در این کشورها نزاع خونین و نکبت باری وجود دارد که بیشتر آن نیز به دلیل تمسک به عقاید باطل و گمراه کننده است.
وی به نام گذاری گروهک تروریستی داعش تحت عنوان دولت اسلامی از سوی رسانه های صهیونیستی و امپریالیسم اشاره کرد و افزود: آنها می خواهند به جهان القا کنند که تمام اسلام اینگونه است در حالی که آنان تنها گروه کوچکی هستند که شناسنامه مسلمان دارند ولی عقاید و کارهای آنها ضد اسلام است.
آیت الله هاشمی رفسنجانی با تاکید بر اینکه، گروهک تروریستی داعش به جاهلیت های تاریخ بشریت بازگشته اند، گفت: مگر می شود نام این گروهک تروریستی را مسلمان نهاد، یک مسلمان گروهی را بکشد و اسیر کند، حتی در قرون وسطی اروپا و جاهلیت قبل از اسلام نیز این رفتارهای خشن وجود نداشت.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن اظهار تاسف از وجود شرایط مصیبت بار دنیای اسلام به دیدار امروز(یکشنبه) خود با رئیس مجلس سنای فرانسه اشاره و بیان کرد: در این دیدار در خصوص تروریسم و خطراتش صحبت کردیم و دنیا نیز نگران است، البته شاید بتوان اسم این شرایط را جریان جنگ جهانی سوم گذاشت چرا که خطر آن به مراتب بیشتر است.
آیت الله هاشمی رفسنجانی اظهارداشت: این گروهک های تروریستی در اکثر کشورها حتی در ایران بذرپاشی کرده اند و هسته هایی زیر نظر آنها کار می کنند اما در ایران به دلیل اینکه وزارت اطلاعات آنها را کامل زیر نظر دارد، موفق نبوده اند و بموقع بازداشت می شوند.
وی دستیابی این گروهک های تروریستی به سلاح های کشتار جمعی را خطرناک تر دانست و با بیان اینکه این گونه گروهک ها از افراد با سواد هم بهره مندند و در زمان مناسب از آنها استفاده می کنند، به سقوط هواپیمای روسی اشاره کرد و گفت: روسیه تصور می کرد در خاک خودش خبری می شود اما چند روز نگذشت که هواپیمای مسافربری آنها را در صحرای سینا منفجر کردند، البته مصری ها و روس ها خواستند بگویند حادثه بوده اما نتوانستند این مسئله را مخفی کنند زیرا اطلاعات جعبه سیاه نیز حاکی از وقوع انفجار در هواپیما بود.
وی با اشاره به حادثه اخیر تروریستی در فرانسه و کشته شدن دهها فرانسوی گفت: فرانسه نیز هیچگاه تصور نمی کرد که در کنسرت شبانه خوشگذرانی حدود 100 نفر را بکشند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه وجود اینگونه حوادث تروریستی در جهان خیلی خطرناک است، افزود: با بمباران هوایی مواضع آنان، تنها می توان اراضی اشغالی را بازپس گرفت اما آنها داخل مردم هستند و انتقام را از مردم می گیرند و به شکل دیگری عمل خواهند کرد.
همایش وحدت حوزه و دانشگاه روز یکشنبه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) با حضور جمعی از استادان، طلاب، دانشجویان و پژوهشگران برگزار شد.
در این همایش از جمعی از برگزیدگان همایش وحدت حوزه و دانشگاه و خانواده مرحوم شهید آیت الله مفتح تجلیل شد.
بیست و هفتم آذرماه، یادآور عروج سرخِ مجاهد خستگی ناپذیر و عالم ربانی، آیت اللّه مفتح، است که از پیشروان اندیشه وحدت حوزه و دانشگاه بود و به همین مناسبت این روز در تقویم رسمی جمهوری اسلامی روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است.

 

منبع:ایرنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید