Performancing Metrics

همکاری سه جانبه ایران، روسیه و آذربایجان | اتاق خبر
کد خبر: 303715
تاریخ انتشار: 30 آذر 1394 - 15:24
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: محدودیت هایی که برای بازرگانان ایرانی در عرصه بین المللی وجود داشته تا دو یا سه هفته آینده لغو شده و فعالات اقتصادی می توانند به راحتی با همه دنیا مراوده اقتصادی و بانکی برقرار کنند.

اتاق خبر: محمود واعظی امروز(دوشنبه) در همایش اقتصادی ایران و آذربایجان در محل اتاق ایران افزود: کلید گسترش روابط تجاری میان کشورها، رفع محدودیت های بانکی است.
بنا بر این گزارش به نقل از ایرنا؛ رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان به آغاز به کار دهمین کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور از صبح امروز در محل وزارت ارتباطات اشاره کرد و گفت: در زیر مجموعه این کمیسیون هفت کمیته تخصصی تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه اولویت دولت یازدهم گسترش روابط با کشورهای همسایه است، اضافه کرد: زمینه های گسترده ای برای همکاری اقتصادی و سیاسی میان تهران و باکو وجود دارد.

** سفر رئیس جمهوری آذربایجان به تهران
رئیس کمیسیون اقتصادی مشترک ایران و آذربایجان ادامه داد: قرار است الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان در آینده سفری به تهران داشته باشد.
واعظی افزود: تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی و امضا تفاهم نامه ها، مقدمه ای برای سفر آتی رئیس جمهوری این کشور محسوب می شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه دولت یازدهم به دنبال تقویت بخش خصوصی است، گفت: متاسفانه در گذشته برخی تصور می کردند که قدرت دولت در تصدی گری است در حالی که این تفکر اشتباهی است.
وی تاکید کرد که دولت باید قدرت خود را از طریق سیاستگذاری و هدایت بخش خصوصی دنبال کند.

** اتصال راه آهن ایران و آذربایجان
وی در ادامه به اهمیت گسترش شبکه حمل و نقل میان دو کشور اشاره و اضافه کرد: مذاکره هایی برای اتصال حمل و نقل زمینی، ریلی و دریایی انجام شده و قرار است در آینده راه آهن دو کشور به یکدیگر متصل شود.
وی افزود: پیشنهادهایی را برای 24 ساعته کردن فعالیت گمرک دو کشور ارائه کرده ایم و همچنین خواستار توجه به تعرفه برای افزایش قدرت رقابت بازرگانان دو کشور هستیم.

** پیشنهاد حذف روادید برای بازرگانان ایرانی
واعظی گفت: ایران روادید ورود برای جمهوری آذربایجان لغو کرده اما باکو تاکنون این اقدام را انجام نداده است. علاوه بر لغو روادید پیشنهاد داده ایم برای ساکنان نوار مرزی نیز تسهیلاتی برای تردد فراهم شود.

** همکاری سه جانبه ایران، روسیه و آذربایجان
وزیر ارتباطات گفت: مذاکره هایی برای همکاری های سه جانبه میان ایران، آذربایجان و روسیه داشته ایم که براساس آن ترانزیت کالا از ایران به روسیه تسهیل می شود.
واعظی اضافه کرد: روسیه خرید برخی محصولات از اروپا و ترکیه را متوقف کرده که این موضوع بازار خوبی را برای بازرگانان ایرانی فراهم می کند.
نشست مشترک تجار دو کشور امروز در اتاق صنایع و بازرگانی ایران تشکل شد.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید